Creatieve bureaus maken promofilms voor expeditie

Creatieve bureaus maken promofilms voor expeditie

28-03-2019 11:16:00 | Door: David de Jong | hits: 1207 | Tags:

Onesize, MassiveMusic en Kaaps hebben gezamenlijk promofilms geproduceerd als steunbetuiging aan Artsen zonder Grenzen en diens ambassadeur en bergbeklimmer Wilco Dekker. De spelers zijn actief in de wereld van de Nederlandse design-, videoproductie- en muziekscene en hopen meer bewustzijn te creëren en fondsen te werven voor het goede doel, maar ook anderen inspireren hetzelfde te doen.
 
In de reeks teasers wordt de kijker meegenomen in de harde, maar uiterst dankbare realiteit die Wilco Dekker te wachten staat. Lead art direction en design zijn in handen van het Amsterdamse bureau Onesize onder meer bekend van hun digitale en design-gestuurde producties voor FX Networks. Bekend met het vastleggen van realistische sportverhalen  niveau is Kaaps uit Rotterdam verantwoordelijk voor de videoproductie. De soundtrack van de reis wordt verzorgd door het internationale creatieve muziekbureau MassiveMusic.

Ervaren bergbeklimmer Wilco Dekker heeft 5 van de 7 wereldtoppen beklommen en noemt zijn aanstaande expeditie Grenzen aan de Top. Zijn missie is minstens 1 euro ophalen voor elke meter die hij beklimt. De Mount Everest telt er 8.848. Daarnaast stelt hij de vraag: Zijn er grenzen aan je eigen top? Wilco Dekkers werkte enige tijd voor de organisatie Artsen zonder Grenzen, waarmee de keuze daarvoor verklaard kan worden.

Pepijn Padberg, executive Producer bij Onesize: "Wilco's persoonlijke passie en gedrevenheid inspireerden ons om samen met collega's van KAAPS en MassiveMusic deze promovideo’s te maken." Onesize neemt bij dit project het voortouw, onder andere in de rol van Art Director. Met een uniek project als dit geeft het bureau zichzelf de ruimte om te experimenteren, te ontwikkelen en samen te werken met partners aan spannende nieuwe projecten.

Lodewijk Pottker, Executive Creative Producer en Partner bij MassiveMusic: "Samenwerken met Onesize is altijd leuk. Tijdens dit project hadden we de eer een goed doel te steunen dankzij de reis van een man die heeft besloten de top van de wereld te beklimmen. We zijn zo geïnspireerd geraakt dat we dit project echt naar een hoogtepunt wilden brengen. Zo zijn we gaan samenwerken met de allerbeste mensen uit ons internationale netwerk. We hebben zelfs een keelzanger opgenomen tijdens onze zoektocht naar het authentieke Himalayaanse geluid. Het idee was om Wilco's reis naar de hoogste berg ter wereld na te bootsen en om nog veel belangrijker   hiermee geld in te te zamelen.”

www.onesize.com
www.massivemusic.com
www.kaaps.nl
www.artsenzondergrenzen.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.