Headlines.
Nieuws.
[Forum] Verbod op reclame met genderstereotypering. Goed idee?
21-08-2019 | 21:00:00
In het Verenigd Koninkrijk zijn voor het eerst reclames verboden op grond van nieuwe regels over genderstereotypering. Het gaat om een reclame voor de elektrische Volkswagen eGolf en een reclame voor een nieuwe smeerkaas van Philadelphia


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg
21-08-2019 | 10:31:44
Deze reclame verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol


Bruut Amsterdam en Playground verzorgen millennialcampagne Duracel
19-08-2019 | 09:05:00
De uitingen omvatten onder andere een product-/moodfilm, een pre-rollversie van 20 seconden, een bumper ad van 6 seconden, een Instagram Story-ad en Digital Out Of Home. De campagne is door heel Nederland te zien


Kia zet achtergrondverhaal Kia XCeed centraal in boek en video
19-08-2019 | 07:46:28
Kia onthult het achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle), waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film en een boek over het nieuwste lid van de Ceed-familie


Dept wint drie Red Dot Design Awards
15-08-2019 | 09:25:00
Digital agency Dept ontving drie Red Dot Design Awards voor hun werk voor het Van Gogh Museum, Request en Cities in Motion


XITE lanceert campagne voor sneakermerk Skechers
09-08-2019 | 08:00:00
XITE lanceert een campagne voor Skechers met Shannon Sarijoen in de hoofdrol met als doel om de brand image van het Amerikaanse merk in Nederland te versterken


[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Allsecur, Telfort-miljonair bij KPN en Charlie Temple
08-08-2019 | 12:20:17
Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken?


N=5 maakt commercial KPN met Telfort-typetje Hans
05-08-2019 | 08:23:00
Een commercial van KPN is op televisie te zien, met in de hoofdrol de ex-miljonair Hans, bekend uit de Telfort-reclames en bedacht door N=5


Alfred achter campagne Allsecur wordt Allianz Direct
05-08-2019 | 07:16:44
Reclamebureau Alfred International heeft een campagne verzorgd voor de naamsverandering van verzekeraar Allsecur. Dat was altijd al onderdeel van Allianz, en gaat verder onder de naam van het moederbedrijf


Pathé met zomercampagne
25-07-2019 | 13:05:00
Pathé is met een zomercampagne gestart, en gaat de uitdaging aan met de boodschap dat Pathé het leukste uitje is deze zomer en dat met zon of regen, Pathé het coolste uitje is om te doen


[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: CNN en Land Rover – Another World
24-07-2019 | 10:08:00
Deze zomer is het 50 jaar geleden dat Buzz Aldrin en Neil Armstrong voet zetten op de maan. Om dit gegeven te eren heeft CNN een documentaire gemaakt met nog nooit vertoond materiaal


N=5 verzorgt zomercampagne ABN AMRO: Lost in Transaction
23-07-2019 | 11:50:21
N=Content, het nieuwe label binnen N=5, heeft het format voor Lost in Transaction voor ABN AMRO ontwikkeld. Het is een serie filmpjes die alleen via Instagram worden uitgezonden


Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports
19-07-2019 | 15:17:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer Het begint bij FOX Sports. De campagne brengt de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen


Eigen Fabrikaat doet campagne Veilig Verkeer Nederland
18-07-2019 | 08:52:00
Na een creatieve pitch tussen drie bureaus heeft Veilig Verkeer Nederland gekozen voor Eigen Fabrikaat voor de campagne Rustig rijden en veilige schoolomgeving


Stichting Even Geen Vlees wint Reclamecode-zaak tegen Milka
17-07-2019 | 14:48:00
Milka misleidt consumenten door te stellen dat ze koemelk gebruikt van melkveehouders die maximaal 60 koeien houden. Stichting Even Geen Vlees had daarover een procedure aangespannen bij de Reclame Code Commissie


KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau
17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN


Ford wil pick-up-emoji op telefoons
17-07-2019 | 11:57:00
Ford heeft in 2018 bij het Unicode Consortium een voorstel ingediend om een pick-up toe te voegen. De pick-up-emoji staat nu op de lijst om te worden opgenomen in een toekomstige versie van Unicode


Fernandes zet Suriname centraal in campagne
17-07-2019 | 11:12:00
In de campagne van Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg
17-07-2019 | 09:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten


Havas Lemz verzorgt herpositionering Noorse cosmeticaketen
16-07-2019 | 12:31:12
Voor de herpositionering werkte Havas Lemz samen met een internationaal team van onder meer het Deense retaildesignbureau Henrik Glahn, de Amerikaanse kunstenares Fahren Feingold, de Deense regisseuse Emilie Thalund en het Scandinavische productiebedrijf Bacon


Roorda wijst fietsers op verbod mobieltje in verkeer
16-07-2019 | 11:10:35
Voor de aftrap van de campagne fietste minister Cora van Nieuwenhuizen in haar eigen jeans met daarop de campagneboodschap geborduurd het Binnenhof op


Smartphonecampagne Ben door DDB Unlimited
15-07-2019 | 09:08:59
DDB Unlimited verzorgt de campagne Ben er weer van telecombedrijf Ben. Daarin staat asociaal smartphonegebruik door ouders centraal


Right To Play en Jantje Beton lanceren campagne Power of Play 
15-07-2019 | 08:29:41
Right To Play en Jantje Beton zijn met steun van de Nationale Postcode Loterij het project Power of Play gestart. Power of Play wil kinderen veel en vaak laten spelen, zodat ze zich op een positieve manier kunnen ontwikkelen


Artica en de Mediaboerderij met campagne Bite Away
12-07-2019 | 12:54:00
Artica creëert samen met de Mediaboerderij awareness en uitbreiding van Bite Away. Bite Away is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten


Huawei China start campagne voor open en verbonden technologie
12-07-2019 | 12:03:00
Het Chinese Huawei is gestart met een nieuwe campagne onder de naam True Stories. Daarin wil Huawei een open en verbonden benadering van technologie bepleiten. De campagne lijkt ingezet te zijn om de negatieve publiciteit over spionage-activiteiten tegen te gaan


Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL
12-07-2019 | 07:36:00
Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar.


DOOH-campagne ING rondom WK vrouwenvoetbal
11-07-2019 | 09:32:00
ING heeft tijdens de WK Vrouwenvoetbal een DOOH-campagne bij ExterionMedia laten lopen. Op digitale schermen op NS-stations en in winkelcentra kwamen belangrijke momenten uit het toernooi voorbij


The Story Lab en Carat maken zomercampagne voor Starbucks
11-07-2019 | 08:03:00
XITE start in samenwerking met The Story Lab en Carat, een nieuwe zomercampagne voor Starbucks, waarin de Starbucks Chilled Classics centraal staan


SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt campagne voor Swapfiets
10-07-2019 | 13:50:50
Swapfiets en SuperHeroes Amsterdam lanceren een internationale campagne om ook de fietsende young professional aan zich te binden met de Deluxe fiets


Megawatt Advertising zet mensen centraal in campagne Swiss Sense
10-07-2019 | 10:14:36
Niet bedden spelen de hoofdrol in de commercial van Swiss Sense, maar mensen. Het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising ontwikkelde de campagne met de pay-off: For. Every. Body.