Headlines.
Nieuws.
LINDA.het bureau maakt campagne voor Perla
04-12-2018 | 08:08:00
Speciaal voor Albert Heijn heeft LINDA.het bureau voor het merk Perla een campagne ontwikkeld waarbij creatie, productie, mediastrategie en social strategie inhouse zijn gerealiseerd


Kunstenaar en ontwerper Ton Giesbergen overleden
02-12-2018 | 17:39:00
Ton Giesbergen ontwierp het vrijheidssymbool 4, 5 mei en Holland logo


Zorg van de Zaak investeert in Jamzone
28-11-2018 | 08:29:00
Zorg van de Zaak investeert in de ontwikkeling van Jamzone, een innovatielab van producten en diensten die vernieuwend zijn voor de geestelijke gezondheidszorg


[Column] Erwin Fisser: Viral met een stijve op Utrecht Centraal
28-11-2018 | 08:00:00
Zo ook de bijna onuitroeibare neiging van reclamemensen om bij klanten met weinig geld een viral te willen bedenken. We doen iets heel geks, en dat gaat dan viral. Maar zo werken die dingen natuurlijk helemaal niet, tenzij je Arjan Lubach heet


N=5 maakt campagne voor Aidsfonds
26-11-2018 | 13:10:00
N=5 ontwikkelt een commercial voor Aidsfonds. Met deze film roept het Aidsfonds iedereen op om te helpen een einde te maken aan de aidsepidemie en de liefde te beschermen


Center Parcs werkt samen met makers/creators
26-11-2018 | 10:44:00
Center Parcs werkt in 2019 opnieuw samen met makers/creators voor al haar internationale influencermarketingactiviteiten. Het eerste influencer seizoen, waarin 40 family influencers Center Parcs bezochten, krijgt daarmee een nog groter vervolg


Audiobureau Airborne opgericht door creative digital agency Born05
26-11-2018 | 10:30:00
Airborne is een nieuw bureau dat zich volledig toelegt toe op strategische voice- en audiotoepassingen vanuit merken. Airborne is opgericht door het creative digital agency Born05, in Utrecht.


FEBO en hulpsint Raymond van Barneveld onthullen wintercollectie
22-11-2018 | 11:02:00
FEBO Fashion is een initiatief van FEBO in samenwerking met Natwerk, het reclamebureau dat al vier jaar lang verantwoordelijk is voor alle campagnes van FEBO


3sixtyfive ontwikkelt campagne Er is meer dan vlees voor Voedingscentrum
22-11-2018 | 09:49:00
3sixtyfive ontwikkelde de volledige campagne en werkte hiervoor samen met andere bureaus binnen Endeavour Group zoals SuperLab en Brewwwers


LVB breidt uit met vier collega's
21-11-2018 | 11:22:00
Contentmarketingbureau LVB heeft vier collega's toegevoegd aan het team. Ferdi van der Veen, Aida Merino Toro, Niels Smulders en Jesse Kleijer zijn gestart binnen diverse labels


[Nederlands MediaNetwerk TV] Anne Marije de Vries Lentsch (Hearst): Content maken is een vak
20-11-2018 | 15:12:00
Door de steeds verdere ontwikkelingen binnen branded content en de groei van het portfolio van Hearst Netherlands, ontstond de behoefte aan een one-stop serviceunit voor alle digitale en crossmediale brandedcontentsamenwerkingen: Hearst Agency.


Fitzroy maakt campagne voor InShared
19-11-2018 | 11:56:00
Fitzroy maakt een campagne voor InShared. Schade voorkomen levert op, dat is de boodschap van de campagne. Met deze campagne wil InShared de huidige merkbelofte We all benefit tot leven brengen


KLM richt campagne op Chinese millenials
19-11-2018 | 09:43:00
KLM lanceert de campagne Never Done in China. Doel van de campagne is KLM's naamsbekendheid in China te vergroten, vooral bij jongere doelgroepen


Range Rover bouwt spanning op naar onthulling nieuwe SUV
14-11-2018 | 08:52:00
Het aftellen naar de onthulling van de nieuwe Range Rover Evoque is gestart met het plaatsen van diverse kunstwerken van staaldraad in Londen. De kunstwerken zijn geïnspireerd op de nieuwe Evoque


MassiveMusic creëert sonic identity Philips
13-11-2018 | 13:28:00
Door het gebruik van contactmicrofoons wist MassiveMusic het geluid van Philips’ meest iconische product, de gloeilamp, te vangen en combineerde dit met een set van human sounds


Campagne Open NPO moet deur verder openzetten
13-11-2018 | 10:52:00
De Nederlandse Publieke Omroep is van iedereen, voor iedereen, zo klinkt het al jaren. Om deze woorden kracht bij te zetten, gaat de publieke omroep duidelijker vertellen dat NPO openstaat voor alle geluiden in de samenleving


MullenLowe Alfred wint pitch van De Persgroep
12-11-2018 | 12:37:00
De Persgroep en ADCN hebben voor de tweede keer de creatieve wereld uitgedaagd om een gouden idee voor een eigen klant te pitchen en kans te maken om hun campagnevoorstel werkelijkheid te laten worden bij de Persgroep


Pepsi launches DOOH campaign to retarget fans
09-11-2018 | 08:49:00
Tesla and Edison, Sherlock and Moriarty, Star Wars and Star Trek, the world is packed with epic rivalries, but perhaps none as iconic as Pepsi and a certain red rival. Wanting to settle things once and for all


KLM & DDB & Tribal Amsterdam voeren campagne met We are an Airline
06-11-2018 | 09:53:00
Uit onderzoek is gebleken dat 46 procent van Duitsland niet weet dat KLM een airline is. Om mensen duidelijk te maken wat KLM is, heeft de luchtvaartmaatschappij in samenwerking met DDB & Tribal Amsterdam op een vernieuwende manier campagne gevoerd


N=5 ontwikkelt campagne voor Monuta
05-11-2018 | 11:10:00
N-5 ontwikkeld een campagne voor Monuta. Nog eenmaal mooie herinneringen creëren met elkaar staat centraal in deze campagne. Monuta probeert mensen bewuster te maken van afscheid


Publicis, Initiative, Greenberry en HvdM lanceren publiekscampagne
05-11-2018 | 10:42:00
Op 1 november is de publiekscampagne Ik Zorg van start gegaan. Hiermee willen de sector Zorg en Welzijn en de overheid werknemers aantrekken. Dat is hard nodig, om ook in de toekomst iedereen goede zorg te kunnen blijven bieden


Artis lanceert luisterthriller
05-11-2018 | 09:49:00
Artis lanceert de luisterthriller Moord in Artis. Tijdens Moord in Artis volg je een telefoongesprek tussen een journalist en zijn stagiair die onderzoek doen naar onverklaarbare geluiden in in het park. Vanaf 1 november is de app te downloaden.


NESCAFÉ en Kaartje2go creëren mediacampagne
02-11-2018 | 09:12:00
Nestlé's NESCAFÉ lanceert gezamenlijk met Kaartje2go een mediacampagne waarin het sociale aspect van samen koffie drinken centraal staat. Een kopje koffie kan vaak het begin zijn van iets moois.


180 Kingsday ontwikkelt campagne BMW
02-11-2018 | 08:42:00
Wat is rijplezier? De kern van het merk BMW laat zich niet in één zin vatten. In de door 180 Kingsday ontwikkelde campagne zien we daarom totaal verschillende expressies ervan. BMW-eigenaren leggen hun rijplezier uit in korte films


Ogilvy Amsterdam en Center Parcs creëren regenbillboard
01-11-2018 | 11:03:00
Een stukje Rotterdam Alexandrium veranderde in oktober tijdens een herfstige bui in een tropisch regenparadijs. Vakantieaanbieder Center Parcs ontwikkelde in samenwerking met reclamebureau


Frieda Ulsamer de Waard verlaat KOKORO Amsterdam
30-10-2018 | 13:43:00
Na ruim drie jaar stopt Frieda Ulsamer de Waard als CSD/partner bij KOKORO Amsterdam. Reden voor haar vertrek is het veranderende bureaulandschap, de manier waarop zij daar tegenaan kijkt en hoe het bureau zich hieraan aanpast


KPN lanceert vernieuwd platform Mijn KPN
29-10-2018 | 12:29:00
KPN lanceert het volledig vernieuwde MijnKPN. De app en website zijn vernieuwd door KPN's in-house app-team. KPN schakelde de hulp in van meer dan 1000 klanten, journalisten en tech-experts


[Interview] Eva van Pelt en Joyce Ploegaert over de deelname van TCC/Fightclub aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 20:48:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Eva van Pelt rijdt mee met het TCC/Fightclub team. Wij bellen haar


KLM lanceert voicediensten op Google Home
25-10-2018 | 10:32:00
KLM biedt vier Nederlandstalige spraakgestuurde diensten aan. Via de Google Home, de slimme speaker en spraakassistent van Google, die sinds 24 oktober in Nederland te koop is, helpt KLM haar klanten bij het thuis plannen en voorbereiden van hun reis


Energize maakt campagne voor BLG Wonen
24-10-2018 | 10:05:00
Energize maakt een campagne voor BLG Wonen, waarin hypotheekmogelijkheden voor mensen met flexibele arbeidscontracten centraal staat