Headlines.
-
Carlings en VIRTUE lanceren augmented reality t-shirt
Wanneer The Last Statement T-shirt wordt gefotografeerd door een Instagramfilter en gedeeld wordt op social media, kunnen gebruikers via hun telefoon het t-shirt veranderen -
Overname RIDE door Boomerang
De naam RIDE verdwijnt en een deel van de medewerkers verhuist naar het kantoor van Boomerang Agency. De overname past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de reclamebranche -
Alfred International maakt kerstcommercial voor Jumbo
Alfred International heeft de jaarlijkse kerstcommercial voor Jumbo gemaakt. In de spot van de supermarkt staat vader Bas, gespeeld door Frank Lammers, er dit jaar plotseling alleen voor -
Energize komt met game voor T-Mobile
Om bekendheid met de propositie van T-Mobile Thuis te vergroten, ontwikkelde Energize samen met Superhero Cheesecake een digitale game ervaring ontwikkeld. Hierin zijn elementen van een escape room verweven met verschillende kleine challenges -
Made by Many opent een kantoor in Amsterdam
72andSunny Amsterdam verwelkomt Made by Many in zijn co-working kantoor in de Amsterdamse Jordaan
Nieuws.
Carlings en VIRTUE lanceren augmented reality t-shirt
Wanneer The Last Statement T-shirt wordt gefotografeerd door een Instagramfilter en gedeeld wordt op social media, kunnen gebruikers via hun telefoon het t-shirt veranderen
Overname RIDE door Boomerang
De naam RIDE verdwijnt en een deel van de medewerkers verhuist naar het kantoor van Boomerang Agency. De overname past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de reclamebranche
Alfred International maakt kerstcommercial voor Jumbo
Alfred International heeft de jaarlijkse kerstcommercial voor Jumbo gemaakt. In de spot van de supermarkt staat vader Bas, gespeeld door Frank Lammers, er dit jaar plotseling alleen voor
Energize komt met game voor T-Mobile
Om bekendheid met de propositie van T-Mobile Thuis te vergroten, ontwikkelde Energize samen met Superhero Cheesecake een digitale game ervaring ontwikkeld. Hierin zijn elementen van een escape room verweven met verschillende kleine challenges
Made by Many opent een kantoor in Amsterdam
72andSunny Amsterdam verwelkomt Made by Many in zijn co-working kantoor in de Amsterdamse Jordaan
N=5 bedenkt huilend beeld voor het Aidsfonds
Het Aidsfonds onthult op Wereld Aids Dag een standbeeld op het Beursplein in Amsterdam. Het beeld, dat is bedacht door creatief bureau N=5, huilt realtime op het ritme van de aidsepidemie: één traan voor elke dode, elke 40 seconden
[Nederlands MediaNetwerk TV] Martijn Lasonder over Dorst & Lesser
Martijn Lasonder is strateeg bij socialmediabureau Dorst & Lesser. Verder is hij genomineerd voor DeMediabelofte 2020. We spreken hem over zijn werk.
FJ maakt video over kappersvak voor ANKO
FJ heeft een video gemaakt om het kappersvak in het zonnetje te zetten. Brancheorganisatie ANKO wilde een film waarin kappers centraal staan, zonder dat ANKO zelf te veel op de voorgrond aanwezig zou zijn
[Interview] Pascal Rotteveel: Het is voor velen een beetje mysterieus wat we bij VIRTUE doen
Pascal Rotteveel is sinds kort Executive Creative Director Western-Europe VIRTUE bij VICE. We spreken hem over zijn plannen met het bureau en zijn boek over zwangerschapscravings
Speelfilm- en commercialregisseur Diederick Koopal naar hazazaH
Speelfilmregisseur en commercialregisseur Diederick Koopal sluit zich aan bij hazah. Diederick Koopal zal de nieuwe Remia-film maken
SuperHeroes met hamburger-advertentie van houtskool om de burgers op te grillen
SuperHeroes heeft een outdoorcampagne gelanceerd waarbij illustraties zijn gemaakt met dezelfde houtskool als waar Mad Grill de hamburgers op bakt
Anneke Bos en Mijntje Cuijpers beginnen TUSSEN
Reclamemakers Anneke Bos en Mijntje Cuijpers lanceren TUSSEN, het bureau dat adverteerders helpt om de totale controle over hun eigen advertising te houden en hen tegelijk ontzorgt bij de ontwikkeling en uitvoering daarvan
Campagne van Wecycle rondom recyclecoach
Wecycle begint een campagne om mensen op weg te helpen bij het recyclen van apparaten. De video’s draaien om een recyclecoach, die tips geeft aan consumenten
HALAL en Thessa Meijer maken campagnevideo Ace & Tate
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL
Boomerang produceert interactieve videoclip Lil’ Kleine
Boomerang Agency, Storyteq en Samsung hebben een video gemaakt voor Lil’ Kleine die mensen online kunnen personaliseren. De video Blijven draait om de rapper, die probeert uit handen te blijven van een groep gangsters
Samsung challenget met Create #withGalaxy-campagne ontwikkeld door Cheil Amsterdam
Samsung lanceert de 360-gradencampagne Create #withGalaxy, waarmee iedereen met een Galaxy-smartphone wordt uitgedaagd om creators te worden. De campagne is 100 procent gefilmd en gefotografeerd met Galaxy-devices
5PM aan de slag voor SIRE
YouTube Strategy & Services bureau 5PM gaat SIRE ondersteunen met het inzetten van YouTube tijdens toekomstige SIRE-campagnes. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt onder andere een geïntegreerde YouTube-strategie en zorgt voor de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal
Purina Gourmet van Nestlé met de kat als influencer
Purina Gourmet creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als echte influencers en Instagram-foodies aan het werk
Audi werkt met 72andSunny aan wereldwijde merkcampagne
Audi lanceert begin 2020 een merkcampagne die gebaseerd op inzichten en communicatietrends. Het automerk heeft het Amsterdamse 72andSunny als partner aangesteld voor dit wereldwijde project.
Marc Oosterhout voorzitter SIRE
Paul Kroef draagt de voorzittershamer aan Marc Oosterhout over. In het SIRE-bestuur zijn professionals uit alle disciplines van de communicatie- en mediabranche en opdrachtgevers vertegenwoordigd.
Reclamebureau epidemie ontwikkelde de Kidsproef-campagne voor rijstmerk Lassie
Reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met producent OCC - Online Cookie Collective, de Kidsproef-campagne voor het rijstmerk Lassie
3sixtyfive in actie voor Foute Kersttruiendag 2019
Influencermarketingagency 3sixtyfive verzorgt dit jaar strategie, concept en uitvoering voor de derde editie van Foute Kersttruiendag, een actie voor Save the Children
DPG Media begint campagne met AD-columnisten
DPG Media begint een campagne speciaal voor het AD, waarin de columnisten van het nieuwsmerk te zien zijn. De commercial is te zien op tv en online en volgt een dag uit het leven van een AD-lezeres
Jordi van de Bovenkamp creatief directeur MediaMonks
MediaMonks maakt bekend dat het Europese creatieve team versterkt wordt door de aanstelling van Jordi van de Bovenkamp als creatief directeur. Hij maakt de overstap na acht jaar werkzaam te zijn geweest bij Boomerang Agency
Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare komen met Bavaria-campagne Familiefeiten of Fabels?
Bavaria lanceert samen met Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare een campagne die draait om familieverhalen. Anekdotes over de familie Swinkels zelf komen ook aan bod
Volkswagen & ACHTUNG! met campagne Tegenpolen voor electrisch rijden
Volkswagen Nederland (PON) en ACHTUNG!mcgarrybowen hebben een campagne ontwikkeld om electrisch rijden te promoten. De campagne bestaat uit advertorials van circa één tot twee minuten op RTL4, Instagram en de Volkswagen-dealers
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten campagne Be Extranormaal
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten een campagne met de slogan Be Extranormaal. Daarmee wil Zalando zelfverzekerd zijn aanmoedigen met een knipoog naar de Nederlandse term Doe Normaal.
Bynder lanceert internationale Growth Monster-campagne
Byunder heeft de internationale campagne Growth Monster gelanceerd. De campagne is gemaakt door ACHTUNG! mcgarrybowen
MediaScience ontwikkelt campagne Hostnet
MediaSience heeft samen met Hostnet een campagne ontwikkeld met de slogan: Hosting is overal hetzelfde, service niet. Daarmee wil Hostnet een tegenwicht bieden tegenover een branche die veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties
Wayne Parker Kent ontwikkelt internationale podcast voor FedEx
FedEx lanceert in samenwerking met het Amsterdamse contentmarketingbureau Wayne Parker Kent de Engelstalige podcast Making It Work. De serie richt zich voorlopig exclusief op het midden- en kleinbedrijf in de Verenigde Staten