Headlines.
  • Campagne Tic Tac met dj Lost Frequencies
    Campagne Tic Tac met dj Lost Frequencies
    Gepubliceerd: 23-04-2019 | 09:03:00
    Tic Tac heeft de Belgische dj Lost Frequencies ingeschakeld voor een campagne waarbij mensen onder meer een reis naar Ibiza kunnen winnen
  • DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita
    DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita
    Gepubliceerd: 17-04-2019 | 08:31:00
    Om Wereld Bananendag kracht bij te zetten, zijn de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquitabananen, waarmee gebruikers speciale banaan-lenses in de app kunnen vrijgeven
  • Campagne rondom nieuw design flessen Bavaria
    Campagne rondom nieuw design flessen Bavaria
    Gepubliceerd: 16-04-2019 | 09:16:00
    Brouwerij Bavaria viert haar driehonderdjarige bestaan met een nieuwe ontwerp van de bierflesjes. De campagne Zo. Onze nieuwe fles begeleidt de introductie
  • Praxis kiest Alfred als creatief bureau
    Praxis kiest Alfred als creatief bureau
    Gepubliceerd: 12-04-2019 | 12:12:00
    Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor Praxis. Het bureau is geselecteerd door Praxis na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van Praxis
  • Blauw Gras wint pitch Iglo
    Blauw Gras wint pitch Iglo
    Gepubliceerd: 11-04-2019 | 10:28:00
    Social bureau Blauw Gras gaat per april aan de slag voor Iglo. Het Amsterdamse bureau won een pitch en verzorgt een strategische content aanpak voor Iglo met een focus op Facebook en Instagram
Nieuws.
Decathlon lanceert app DecaShare met Rico Verhoeven
03-04-2019 | 07:32:00
Decathlon lanceert DecaShare, een app waarmee je sportspullen van elkaar kunt lenen. Kickbokser Rico Verhoeven geeft het goede voorbeeld en zal via de app als eerste zijn sportuitrusting uitlenen. Nederlanders hebben zo de kans om voor even gebruik te maken van zijn bokshandschoenen.


Batavus kiest voor Alfred en lanceert de Actieradius actie
21-03-2019 | 11:20:00
De campagne draait om de Actieradius actie waar kopers van een e-bike van Batavus tijdelijk een gratis upgrade krijgen van hun accu. De campagne is te zien op televisie, online, social en print.


Lexus maakt documentaire van 60.000 uur
20-03-2019 | 08:39:00
Lexus heeft een documentaire gemaakt van 60.000 uur over het Japanse Takumi-vakmanschap. De film is zowel op volledige lengte als in een verkorte editie van 54 minuten online te zien


Stapels reistassen op abri’s voor promotie Netflix-film
19-03-2019 | 07:27:00
Op het Museumplein in Amsterdam liggen honderden reistassen opgestapeld op de abri’s. De actie is bedoeld om de nieuwe Netflix Original Triple Frontier te promoten. Dat laat JCDecaux weten


Campagne Vandebron met Jennifer Hoffman
18-03-2019 | 16:05:56
Energiebedrijf Vandebron heeft een campagne ontwikkeld rondom het thema goede energie. Actrice Jennifer Hoffman informeert mensen via diverse kanalen over het belang van de herkomst van energie


Jaap Toorenaar brengt boek Hoe verzinnen ze het? uit
08-03-2019 | 11:55:00
Hoe verzinnen ze het? Jaap Toorenaar vroeg het ruim 50 bedenkers van roemrijke reclames. Ze vertellen openhartig over hun gepuzzel en gepieker, over de (dwaal)sporen die ze bewandelden en over de eerste reacties van hun opdrachtgevers; er klonk niet altijd applaus voor hun idee.


[Podcast] Marvin Jacobs over Airborne
07-03-2019 | 10:35:00
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne. Hier is hij creatief inhoudelijk verantwoordelijk voor concepten, formats en content


Calvé partner van KNVB
05-03-2019 | 11:00:43
Calvé is partner geworden van de KNVB. De samenwerking wordt afgetrapt met een zoektocht naar Ballenmeiden voor de oefenwedstrijden van de OranjeLeeuwinnen in april en juni 2019


SIRE komt met campagne #DOESLIEF
04-03-2019 | 09:20:00
De Stichting Ideële Reclame SIRE lanceert de campagne #DOESLIEF. SIRE wil Nederlanders aan het denken zetten over hoe we dagelijks met elkaar omgaan


Vente-Exclusief kiest voor Linden & Barbosa
27-02-2019 | 12:08:00
Vente-Exclusive heeft creatief en strategisch communicatieadviesbureau Linden & Barbosa verkozen als nieuwe partner. Linden & Barbosa heeft de communicatiestrategie ontwikkeld en gaat het merk en de producten bij relevante doelgroepen onder de aandacht brengen


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi, Klarna en Volkswagen
20-02-2019 | 08:22:00
“Cringe!” Mijn kinderen roepen dat op momenten die extreem ongemakkelijk zijn. Letterlijk vertaald betekent het ineenkrimpen en dan vooral van plaatsvervangende schaamte. Om één of andere reden voel ik dat ook een beetje bij deze commercial van Pepsi. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ie ongeloofwaardig is


Jumbo test campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta
19-02-2019 | 11:56:00
Met UM/Reprise test supermarktketen Jumbo de campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta. Dat is een nieuw advertentieprogramma waarmee een beperkt aantal adverteerders hun content onder de aandacht kan brengen van mensen die Pinterest gebruiken


Dove lanceert campagne Would you switch?
18-02-2019 | 11:52:00
Dove komt met de campagne Would you switch? Hiervoor leverden allerlei vrouwen input aan de hand van hun eigen ervaringen


Campagne Alzheimer SOCKS haalt bijna vier ton op
14-02-2019 | 09:04:04
Tijdens de derde editie van Alzheimer SOCKS zijn er 66.600 paar sokken verkocht. In totaal is er met de verkoop € 380.000 opgehaald voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie


Glasnost International lanceert Pannenkoekentruck voor Nutella
29-01-2019 | 09:13:00
Pr-bureau Glasnost International lanceert voor Nutella een nieuwe campagne. Een speciale Pannenkoekentruck rijdt door het land om consumenten te laten proeven van een pannenkoek met Nutella


DuPho sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity
29-01-2019 | 08:20:00
Het samenwerkingsverband tussen ADCN, DDA, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en VEA is voor dit jubileumjaar uitgebreid met fotografen-vakorganisatie DuPho


Prof. Verlegh en Energize met wetenschappelijk onderzoek naar creeren verdiende aandacht
24-01-2019 | 10:54:00
Samen met professor Peeter Verlegh van de VU Amsterdam heeft Energize onderzoek gedaan naar het fenomeen aandacht


Werknemers Brandfirm drie maanden in Bali tegen winterdip
23-01-2019 | 12:41:00
Werknemers van online marketingbureau Brandfirm werken drie maaden vanuit Bali om een winterdip te voorkomen.


Inzicht Brand & Business Consultancy voortaan Brandgurus
23-01-2019 | 12:20:00
Inzicht Brand & Businness Consultancy wijzigt haar naam in Brandgurus. Het Amsterdamse bureau richt zich voortaan volledig op positioneringsstrategie en propositieontwikkeling


Feyenoord en Opel lanceren campagne Een gejuich uit duizend kelen
18-01-2019 | 14:18:00
Feyenoord roept samen met sponsor Opel alle Feyenoord-supporters om te juichen voor hun club en de video's daarvan te delen


Jumbo zet bekende Nederlanders in om kinderen te leren koken
18-01-2019 | 11:40:00
Jumbo brengt kinderkookboek Helden in de Keuken op de markt. Een kinderkookboek met de favoriete recepten van 25 helden uit de wereld van muziek, vloggers, bloggers en sport.


Volkswagen komt met Snelweg Sprookjes app voor kinderen
18-01-2019 | 09:38:00
Volkswagen heeft een Snelweg Sprookjes app voor kinderen geïntroduceerd. Een app met nieuwsgierig makende luisterverhalen om naar buiten te kijken tijdens het rijden


Skyne Creative Visionaries opent haar deuren in Nederland
17-01-2019 | 12:09:00
Strategie en designburau Skyne start met een Nederlandse tak en heeft een Nederlandse vestiging geopend. Rinske Willemsen is aangesteld als CEO


Mariette Huber commercieel directeur GoSpooky
16-01-2019 | 11:59:00
Mariette Huber aangesteld als commercieel directeur bij full service social agency GoSpooky


RIDE ontwikkelt campagne voor De Nederlandse Kluis
13-12-2018 | 09:21:00
De Nederlandse Kluis, aanbieder van professionele kluisruimte in Nederland, kiest na een pitch voor RIDE als creatief bureau. Het Amsterdamse bureau ging direct aan de slag voor de landelijke geïntegreerde najaarscampagne die inmiddels live staat. De eerste resultaten zijn boven verwachting


[Interview] Ron Flens (TCA) over hun grootste social campaign ooit, reputatie en ambitie
13-12-2018 | 08:39:00
TCA (Taxicentrale Amsterdam) zal in december de 250 miljoenste passagier in haar taxi's verwelkomen. TCA viert deze mijlpaal met de campagne De sleutel van Amsterdam. Wij stellen wat vragen aan Ron Flens, Marketing Officer van TCA


Qontent Matters ontwikkelt najaarscampagne BaByliss rondom online tool
12-12-2018 | 12:48:00
Olcay en Dolshe Gulsen zijn de nieuwe brand ambassadors van BaByliss Nederland. In de najaarscampagne van BaByliss demonstreert Olcay samen met zus Dolshe hoe vrouwen verschillende looks zelf creëren via een online tool van BaByliss; de Ken je haar-tool


Friendgift en Estée Lauder lanceren WhatsApp-campagne
10-12-2018 | 09:47:00
Social sampling-bedrijf Friendgift en Estée Lauder Companies lanceerden de gepersonaliseerde campagne My Kind of Love, waarin vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux


LINDA.het bureau maakt campagne voor Perla
04-12-2018 | 08:08:00
Speciaal voor Albert Heijn heeft LINDA.het bureau voor het merk Perla een campagne ontwikkeld waarbij creatie, productie, mediastrategie en social strategie inhouse zijn gerealiseerd


Kunstenaar en ontwerper Ton Giesbergen overleden
02-12-2018 | 17:39:00
Ton Giesbergen ontwierp het vrijheidssymbool 4, 5 mei en Holland logo