Headlines.
Nieuws.
Vedett en Storyboard nemen influencers op de hak met Faberyayo
11-06-2019 | 08:32:00
Het is voor het eerst dat Vedett een bekende naam aan het merk koppelt. In de campagne presenteert Faberyayo het influencerbestaan met een knipoog. In een driedelige serie krijgt men op sarcastische wijze een kijkje in de keuken van zijn 'perfecte influencerleven'


Bekende illustratoren tekenen voor War Child
07-06-2019 | 10:13:00
Vijf bekende illustratoren van kinderboeken hebben hun medewerking verleend aan de nieuwste campagne van War Child: #getekendvoorhetleven


Nieuwe merkcampagne Hero Baby breekt met perfecte reclameplaatje
06-06-2019 | 12:17:00
Hero Baby heeft, in samenwerking met digitaal bureau Dept, een nieuwe merkcampagne gelanceerd. Onderdeel daarvan is een merkfilm, waarin kersverse en aanstaande ouders worden gevolgd in nieuwe, intieme en soms onhandige situatie


Coca-Cola komt met recycling-campagne
05-06-2019 | 11:37:00
Let’s not waste this Summer, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt


Funda gaat het Funda Huis realiseren
05-06-2019 | 11:17:00
Funda gaat het Funda Huis bouwen. Het huis dat, in 2017 werd ontworpen op basis van een analyse van de data van woningzoekers op Funda, krijgt een plek ergens in Nederland


Oppo partner van de National Geographic fotowedstrijd 2019
05-06-2019 | 10:35:00
OPPO en National Geographic gaan exclusief samenwerken voor de National Geographic Fotowedstrijd 2019


Campagne Bolletje bij RTL en Qmusic: met wie zou jij een beschuitje eten?
05-06-2019 | 07:47:00
RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze brandedcontentcampagne die in juni 2019 loopt


Land Rover gaat samenwerking aan met activiste Adwoa Aboah
04-06-2019 | 09:04:00
Adwoa Aboah maakte voor de Live for the City-campagne een serie films die de creativiteit en innovatie van hedendaagse steden benadrukt


MSC kiest Intracto voor bewustwordingscampagne
04-06-2019 | 08:42:00
MSC wil als organisatie het debat rond de overbevissing op tonijn aanzwengelen en rekent voor de online- en offlinecampagne in Nederland op het creatieve team van Intracto


Epidemie ontwikkelt content-serie voor Lassie
03-06-2019 | 10:15:00
YouTuber Hanwe lanceert de eerste aflevering van zijn nieuwe serie Niet te vreten. Reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met OCC (Online Cookie Collective) de content-serie voor rijstmerk Lassie


Radiocampagne Beko en Abovo Media
03-06-2019 | 09:53:00
Asogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines


Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective
15-05-2019 | 11:56:00
Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken


Johnny de Mol gezicht van whiskymerk Chivas Regal
03-05-2019 | 09:45:00
Johnny de Mol is het gezicht van whiskymerk Chivas Regal. Hij vindt het maatschappelijk ondernemerschap van het merk erg aansprekend


Yune verantwoordelijk voor onlinecampagne ANWB Veilig van Huis Woonverzekering
30-04-2019 | 11:04:00
ANWB lanceert met de onlinecampagne Wie waakt er eigenlijk over jouw huis? een nieuw product: de Veilig van Huis Woonverzekering met smart-beveiligingspakket


Decathlon lanceert app DecaShare met Rico Verhoeven
03-04-2019 | 07:32:00
Decathlon lanceert DecaShare, een app waarmee je sportspullen van elkaar kunt lenen. Kickbokser Rico Verhoeven geeft het goede voorbeeld en zal via de app als eerste zijn sportuitrusting uitlenen. Nederlanders hebben zo de kans om voor even gebruik te maken van zijn bokshandschoenen.


Batavus kiest voor Alfred en lanceert de Actieradius actie
21-03-2019 | 11:20:00
De campagne draait om de Actieradius actie waar kopers van een e-bike van Batavus tijdelijk een gratis upgrade krijgen van hun accu. De campagne is te zien op televisie, online, social en print.


Lexus maakt documentaire van 60.000 uur
20-03-2019 | 08:39:00
Lexus heeft een documentaire gemaakt van 60.000 uur over het Japanse Takumi-vakmanschap. De film is zowel op volledige lengte als in een verkorte editie van 54 minuten online te zien


Stapels reistassen op abri’s voor promotie Netflix-film
19-03-2019 | 07:27:00
Op het Museumplein in Amsterdam liggen honderden reistassen opgestapeld op de abri’s. De actie is bedoeld om de nieuwe Netflix Original Triple Frontier te promoten. Dat laat JCDecaux weten


Campagne Vandebron met Jennifer Hoffman
18-03-2019 | 16:05:56
Energiebedrijf Vandebron heeft een campagne ontwikkeld rondom het thema goede energie. Actrice Jennifer Hoffman informeert mensen via diverse kanalen over het belang van de herkomst van energie


Jaap Toorenaar brengt boek Hoe verzinnen ze het? uit
08-03-2019 | 11:55:00
Hoe verzinnen ze het? Jaap Toorenaar vroeg het ruim 50 bedenkers van roemrijke reclames. Ze vertellen openhartig over hun gepuzzel en gepieker, over de (dwaal)sporen die ze bewandelden en over de eerste reacties van hun opdrachtgevers; er klonk niet altijd applaus voor hun idee.


[Podcast] Marvin Jacobs over Airborne
07-03-2019 | 10:35:00
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne. Hier is hij creatief inhoudelijk verantwoordelijk voor concepten, formats en content


Calvé partner van KNVB
05-03-2019 | 11:00:43
Calvé is partner geworden van de KNVB. De samenwerking wordt afgetrapt met een zoektocht naar Ballenmeiden voor de oefenwedstrijden van de OranjeLeeuwinnen in april en juni 2019


SIRE komt met campagne #DOESLIEF
04-03-2019 | 09:20:00
De Stichting Ideële Reclame SIRE lanceert de campagne #DOESLIEF. SIRE wil Nederlanders aan het denken zetten over hoe we dagelijks met elkaar omgaan


Vente-Exclusief kiest voor Linden & Barbosa
27-02-2019 | 12:08:00
Vente-Exclusive heeft creatief en strategisch communicatieadviesbureau Linden & Barbosa verkozen als nieuwe partner. Linden & Barbosa heeft de communicatiestrategie ontwikkeld en gaat het merk en de producten bij relevante doelgroepen onder de aandacht brengen


[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi, Klarna en Volkswagen
20-02-2019 | 08:22:00
“Cringe!” Mijn kinderen roepen dat op momenten die extreem ongemakkelijk zijn. Letterlijk vertaald betekent het ineenkrimpen en dan vooral van plaatsvervangende schaamte. Om één of andere reden voel ik dat ook een beetje bij deze commercial van Pepsi. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ie ongeloofwaardig is


Jumbo test campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta
19-02-2019 | 11:56:00
Met UM/Reprise test supermarktketen Jumbo de campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta. Dat is een nieuw advertentieprogramma waarmee een beperkt aantal adverteerders hun content onder de aandacht kan brengen van mensen die Pinterest gebruiken


Dove lanceert campagne Would you switch?
18-02-2019 | 11:52:00
Dove komt met de campagne Would you switch? Hiervoor leverden allerlei vrouwen input aan de hand van hun eigen ervaringen


Campagne Alzheimer SOCKS haalt bijna vier ton op
14-02-2019 | 09:04:04
Tijdens de derde editie van Alzheimer SOCKS zijn er 66.600 paar sokken verkocht. In totaal is er met de verkoop € 380.000 opgehaald voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie


Glasnost International lanceert Pannenkoekentruck voor Nutella
29-01-2019 | 09:13:00
Pr-bureau Glasnost International lanceert voor Nutella een nieuwe campagne. Een speciale Pannenkoekentruck rijdt door het land om consumenten te laten proeven van een pannenkoek met Nutella


DuPho sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity
29-01-2019 | 08:20:00
Het samenwerkingsverband tussen ADCN, DDA, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en VEA is voor dit jubileumjaar uitgebreid met fotografen-vakorganisatie DuPho