Headlines.
  • Fatboy lanceert roaring campagne voor outdoor 2021 collectie
    Fatboy lanceert roaring campagne voor outdoor 2021 collectie
    Gepubliceerd: 14-04-2021 | 15:21:06
    Fatboy komt met een Europese digital-first campagne om de outdoor collectie onder de aandacht te brengen. Dept heeft hiertoe een brand campain ontwikkeld die in de lente/zomer 2021 wordt gelanceerd
  • Animatiestudio Yoko van start
    Animatiestudio Yoko van start
    Gepubliceerd: 14-04-2021 | 11:55:11
    Animatiestudio Yoko is als onderdeel van PnP Media van start gegaan. De animatiestudio verzorgt al enige tijd de animaties voor een breed scala aan merken, waaronder Blendle, de Universiteit van Nederland en verscheidene televisieprogramma’s
  • Calamity Jane wil einde maken aan stereotypering van vrouwen in advertising
    Calamity Jane wil einde maken aan stereotypering van vrouwen in advertising
    Gepubliceerd: 14-04-2021 | 11:08:00
    Kiona de Vries en Geerke Catshoek hebben het Diversiteit & Inclusiviteitsbureau Calamity Jane opgericht. De missie is daarbij vrouwelijke inclusiviteit in advertising. De bedoeling is dat het bureau werkt aan een realistische rol van vrouwen in reclame, zonder stereotypen, en een betere man-vrouw balans
  • Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch
    Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch
    Gepubliceerd: 13-04-2021 | 09:17:45
    Voor Grolsch bedacht Fitzroy een campagne voor de Grolsch 0.0-bieren in het kader van het Proef Karakter-thema
  • Auke Boersma CEO Adcombi
    Auke Boersma CEO Adcombi
    Gepubliceerd: 12-04-2021 | 10:11:00
    Sinds 1 april 2021 is Auke Boersma CEO van MarTech-platform Adcombi. Binnen het bedrijf wordt Boersma verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie, de verdere groei en de internationale expansie van het bedrijf, dat wereldwijd een SaaS-oplossing biedt voor programmatic advertising
Nieuws.
Fatboy lanceert roaring campagne voor outdoor 2021 collectie
14-04-2021 | 15:21:06
Fatboy komt met een Europese digital-first campagne om de outdoor collectie onder de aandacht te brengen. Dept heeft hiertoe een brand campain ontwikkeld die in de lente/zomer 2021 wordt gelanceerd


Animatiestudio Yoko van start
14-04-2021 | 11:55:11
Animatiestudio Yoko is als onderdeel van PnP Media van start gegaan. De animatiestudio verzorgt al enige tijd de animaties voor een breed scala aan merken, waaronder Blendle, de Universiteit van Nederland en verscheidene televisieprogramma’s


Calamity Jane wil einde maken aan stereotypering van vrouwen in advertising
14-04-2021 | 11:08:00
Kiona de Vries en Geerke Catshoek hebben het Diversiteit & Inclusiviteitsbureau Calamity Jane opgericht. De missie is daarbij vrouwelijke inclusiviteit in advertising. De bedoeling is dat het bureau werkt aan een realistische rol van vrouwen in reclame, zonder stereotypen, en een betere man-vrouw balans


Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch
13-04-2021 | 09:17:45
Voor Grolsch bedacht Fitzroy een campagne voor de Grolsch 0.0-bieren in het kader van het Proef Karakter-thema


Auke Boersma CEO Adcombi
12-04-2021 | 10:11:00
Sinds 1 april 2021 is Auke Boersma CEO van MarTech-platform Adcombi. Binnen het bedrijf wordt Boersma verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie, de verdere groei en de internationale expansie van het bedrijf, dat wereldwijd een SaaS-oplossing biedt voor programmatic advertising


London Marathon Events vernieuwt merk en herlanceert website met Dept
09-04-2021 | 13:01:37
De London Marathon Events heeft haar merk vernieuwd en haar website opnieuw vormgegeven. London Marathon Events is niet alleen actief met hardloopwedstrijden maar ook met wielren- en zwemevenementen. Dept is door LME gevraagd om het merk te vernieuwen


[MerkWaardige Bazen] Dick van der Lecq (DDB Unlimited): Als je het idee van de creatief met data en onderzoek kunt staven, win je veel tijd en geld
09-04-2021 | 10:27:00
Een serie gesprekken over marketing, management en merken tussen CEO’s van grote adverteerders en belangrijke reclamebureaus en Lodewijk van der Peet van BrandBase. Deze keer met Dick van der Lecq, CEO van DDB Unlimited


Cheil & Lukkien produceren Live Commerce voor Samsung
08-04-2021 | 11:03:30
Afgelopen week was de eerste Live Commerce-stream voor Samsung Nederland een feit. Live Commerce is de combinatie van een live show, online interactie met consumenten en e-commerce


Hartstichting komt met campagne Jij & je hart
07-04-2021 | 16:02:00
De Hartstichting heeft de campagne Jij & je hart gelanceerd. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met het bureau N=5 en gaat over de wederkerige relatie die je met je hart hebt


ABN Amro start campagne voor Tikkie: Lekker in de Flow
07-04-2021 | 14:39:00
ABN Amro heeft een door Havana Harbor (onderdeel van Candid) ontwikkelde reclamecampagne gelanceerd voor het merk Tikkie. Mediamonk produceerde daarbij de campagne met de slogan Lekker in de Flow


Dept komt met virtuele jassen voor Snapchat en augmented reality
01-04-2021 | 14:07:04
Digital agency Dept heeft als eerste in haar industrie virtuele jassen ontworpen die mensen kunnen kopen via NFT’s. Deze puffer jackets zijn bedoeld voor gebruik op Snapchat en andere augmented-reality-toepassingen


MODYN breidt design- en innovatieteam verder uit
01-04-2021 | 13:26:00
Ingrid Nijskens is begonnen als Project & Design Manager bij MODYN en heeft ruim 20 jaar ervaring in productontwikkeling. Ingrid Nijskens is freelancer en een generalist op het gebied van innovatie, productontwikkeling en designmanagement met betrekking tot de jeugdsector


VICE Media Group koopt consultancy bureau PLTFRMR
01-04-2021 | 11:05:32
VICE Media Group heeft consultancy bureau PLTFRMR aangekocht. PLTFRMR zal fuseren met VIRTUE, het creatieve bureau van VICE Media Group


Digital agency Touchtribe gaat volledig headless
31-03-2021 | 15:48:26
Web development agency Touchtribe verscherpt haar propositie en gaat volledig headless. Daartoe is besloten om uitsluitend met de laatste technologische ontwikkelingen te werken


Dept en Mindshare.Greenhouse komen met Feeling Lucky-campagne voor Lucky Day
30-03-2021 | 15:26:00
Kansspelloterij Lucky Day inspireert de doelgroep in de Feeling Lucky-campagne met alledaagse mazzelmomentjes. De Feeling Lucky-campagne, gecreëerd door Dept en Mindshare.Greenhouse, is nu te zien op digitale kanalen en te horen op de radio


Robot Kittens breidt uit met vier teamleden
29-03-2021 | 15:12:44
Creative tech-agency Robot Kittens breidt zijn team uit met vier teamleden. Luuk Ehmer, Benjamin Dryden, Ruben Kuiper en Federico Barriola


Lukkien produceert FreelanceFactoring-campagnecontent voor Scheepens
29-03-2021 | 12:40:11
Scheepens – creative agency, heeft Lukkien gevraagd mee te denken over de productionele en creatieve verdieping van de eerste tv-commercial voor FreelanceFactoring


Roorda laat jongeren daten met voorbehoedsmiddelen
29-03-2021 | 11:02:23
Ministerie van VWS en Sense.info starten met een campagne over voorbehoedsmiddelen. De campagne is ontwikkeld door Roorda. Een spiraaltje, het vrouwencondoom of toch liever de anticonceptiering


Ellen Waalderbos cliënt content director MPG
29-03-2021 | 09:09:42
Ellen Waalderbos is aan de slag gegaan als cliënt content director bij MPG. Hiermee bouwt MPG verder aan haar propositie als fullservice contentmarketingbureau


B2C Europe lanceert merkcampagne met Kumpany en BetterMatter
25-03-2021 | 14:43:50
B2C Europe lanceert een brandmovie. Merkactivatiebureau Kumpany en haar videolabel BetterMatter tekenden voor de campagne-ontwikkeling voor de internationale logistieke e-commerce dienstverlener


Dept maakt campagne rondom Cyberhulp van Univé
22-03-2021 | 16:07:28
Univé voegt als eerste verzekeraar van Nederland aan al haar schadeverzekeringen standaard Cyberhulp toe. Lead agency Dept maakte een campagne die mensen bewust maakt van de propositie, en meteen helpt om cybercriminelen te slim af te zijn met tips en adviezen


TBWA\Neboko ontwikkelt McDonald’s-campagne voor feelgood-momenten
19-03-2021 | 14:28:00
TBWA\Neboko heeft voor McDonald’s een campagne ontwikkeld om de feelgood-momenten te benadrukken. McDonald’s laat in een campagne zien dat deze momenten, ook in tijden van corona en afstand houden, toch mogelijk zijn


Lukkien produceert special advertising Magnum voor Ad Alliance
19-03-2021 | 13:05:00
Lukkien ontwikkelde een video die naadloos aansloot bij het Ad Alliance-concept waarbij Magnum de start van een commercial break markeert


Jägermeister komt met campagnevideo Ode to Nightlife
18-03-2021 | 14:03:12
Onder de noemer #Savethenight heeft Jägermeister een internationale campagnevideo gemaakt in navolging van de campagne die in het voorjaar 2020 is gestart. Jägermeister is een wereldwijd support-project dat de nachtcultuur in de breedste zin van het woord helpt


BetterMatter en Addurance ontwikkelen campagne Lendex
18-03-2021 | 11:49:06
Videobureau BetterMatter en digital marketing & media agency Addurance hebben de online branding campagne ontwikkeld voor fintech scale-up en online kredietverstrekker Lendex


GGZ-organisatie Arkin stelt normaal ter discussie in wervingscampagne
17-03-2021 | 13:21:00
In een online wervingscampagne geven GZ-professionals van Arkin hun visie op wat normaal is. De campagne Over normaal gesproken is het vervolg op de Mensoloog-campagne van Café Society en Gardeners


Alfred ontwikkelt campagne Venco Choco D’rop
15-03-2021 | 11:22:00
Venco introduceert Choco D’rop: een verrassende combinatie van oer-Hollandse Venco drop met een dikke laag chocolade. Alfred International is verantwoordelijk voor de campagne


Diederik Sjardijn over purpose marketing, growth hacking en een mysterieus imago
15-03-2021 | 09:09:00
Diederik Sjardijn is Managing Director bij KesselsKramer, het creatieve reclamebureau uit Amsterdam dat al 25 jaar bestaat. Hij werkte eerder bij Blendle en wordt ook weleens growth hacker genoemd. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over zijn bureau, purpose marketing en meer


Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel lanceert campagnevideo
12-03-2021 | 10:44:00
Het Centrum tegen Kinderhandel en Mensenhandel (CKM) lanceert een videocampagne om mensenhandel en seksuele uitbuiting tegen te gaan. CKM zet de komende jaren alles op alles om de grootste en meest onzichtbare groep slachtoffers mensenhandel, meisjes die seksueel uitgebuit worden, te helpen


Ellen van den Berg Head of Customer Experience bij Wunderman Thompson
11-03-2021 | 11:16:32
Ellen van den Berg is aangesteld als Head of Customer Experience (CX) Wunderman Thompson in Amsterdam