Marketing Report
Contenture genomineerd voor Grand Prix Content Marketing Award 2018

Contenture genomineerd voor Grand Prix Content Marketing Award 2018

Contenture is met de case Drinkwaterplatform genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing Awards, in de categorie Not for Profit. 

Onder druk van industriële lozingen, giftige bestrijdingsmiddelen en medicijnresten in het water moeten de drinkwaterbedrijven steeds meer moeite doen om schoon drinkwater uit de kraan te laten komen. Om over deze ongewenste ontwikkeling met de doelgroep te communiceren heeft Contenture een data-driven contentplatform ontwikkeld. Hiermee worden bestuurders en stakeholders geïnformeerd en geactiveerd. 

Met Big Data-analyse stelde Contenture vast wat de informatiebehoefte en het zoekgedrag van de doelgroep is en creëerde hiervoor content. Deze sluit aan op de vragen van de doelgroep en op de gebruikte zoektermen. Hierdoor worden de artikelen en video's goed geïndexeerd, snel gevonden én goed gelezen en bekeken. Inmiddels is de website met ruim 170 relevante termen in de top 3 van Google te vinden. Overige doelstellingen zoals aantal bezoekers, nieuwsbriefabonnees en leestijd zijn ruimschoots overtroffen. 

Op 22 november worden de winnaars bekend gemaakt van de Grand Prix Content Marketing Awards in Amsterdam. 

Eerder werden Wayne Parker Kent, Hearst Create en MPG. genomideerd voor de Grand Prix Content Marketing Awards. 

www.contenture.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief