Marketing Report
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg

Deze reclame verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol.

Shopee

Eén van mijn favoriete films, Lost in Translation met Bill Murray (held!), draait om het gegeven dat bekende Hollywood-acteurs goedbetaalde rolletjes in heel slechte commercials kunnen aannemen omdat die alleen worden uitgezonden in heel verre landen. Lekker cashen en geen imago-schade, want wie ziet er nu een Japanse commercial?

De film stamt uit 2003 en sindsdien is de wereld veranderd. Anonimiteit bestaat niet meer en dat geldt ook voor lucratieve schnabbels in landen hier ver ver vandaan. En dus gaat een commercial met Christiano Ronaldo viraal voor een shopping-app uit Zuid-Oost Azië: Shopee. En terecht.

Want: HAHAHA! Hij is echt héél erg. Net zo erg als dat mislukte standbeeld dat ooit van hem werd gemaakt. Toegegeven: Messi is ook niet best in die Pepsi- en Lays-commercials, maar dit is next level! Dit is een soort Gangnam Style gone bad. Ik denk niet dat ik ooit eerder zoiets krankzinnigs zag. Dankjewel Shopee.

Van Ronaldo snap ik niet dat hij zich voor een paar miljoen zó laat gebruiken. Van Shopee snap ik het wel. Ineens zijn ze de bekendste app ter wereld.

Ik zit me nu voor te stellen hoe Christiano er bij zit in de kleedkamer van Juventus. Want zijn medespelers hoeven echt niet meer stiekem in z’n shampoo-fles te piesen om even lekker te lachen. Ronaldo heeft eigenhandig het begrip voetbalhumor een andere betekenis gegeven. Dat is toch ook wel weer een soort van knap.

Bart Vijlbrief is Strategy Director bij Initiative.

www.initiative.nl
@InitiativeNL

Lees hier meer commercial reviews van Bart Vijlbrief.

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief