Marketing Report
Coca-Cola light introduceert nieuwe smaken en verandert naam

Coca-Cola light introduceert nieuwe smaken en verandert naam

Meer dan 35 jaar na de introductie van Coca-Cola light in Nederland, brengt Coca-Cola twee nieuwe smaken op de markt; Ginger Lime en Exotic Mango. Met de komst van deze smaken biedt Coca-Cola de consument twee suikervrije en calorievrije varianten. Daarnaast heet Coca-Cola light vanaf nu Coca-Cola light taste en heeft een volledig nieuwe look.

Laurie van Zeeland, brandmanager van Coca-Cola: “Naast originele Coca-Cola smaak met of zonder suiker, bieden we consumenten met Coca-Cola light taste een lichte, verfrissende colasmaak. Ook met de nieuwe smaken Ginger Lime en Exotic Mango maken we duidelijk onderscheid zowel met het nieuwe design als de lichte, exotische smaken.”

De zilveren look die in de afgelopen jaren werd geïntroduceerd, wordt aangevuld met het rode Coca-Cola-logo en de inscriptie light taste. Daarnaast onderscheiden de smaken zich met verschillende kleuren. De nieuwe Coca-Cola light taste-smaken zijn verkrijgbaar in 250 ml slim-cans.

Campagne: Take it Lightly

De introductie gaat gepaard met de campagne Take it lightly. Via onder andere een tv-commercial, OOH, digital, sampling en pr worden herkenbare dagelijkse situaties en irritaties van stellen in beeld gebracht. Het uitgangspunt is: Coca-Cola light taste biedt lightness binnen een relatie om zo meer te genieten van het leven en elkaar. De commercial wordt muzikaal begeleid door een nieuwe editie van het nummer My Guy van Mary Wells. Via de Light Love Home Test - beschikbaar via Facebook - kun je testen hoe light jouw relatie is.

www.cocacolanederland.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief