Marketing Report
Coca-Cola lanceert kerstcampagne mét vernieuwde track

Coca-Cola lanceert kerstcampagne mét vernieuwde track

Coca-Cola is het ultieme kerstmerk en verrast deze feestdagen met een nieuwe, maar toch heerlijk herkenbare campagne. Dit jaar brengt Coca-Cola voor het eerst een nieuwe versie van het iconische kerstnummer Holidays are coming uit. Deze is te horen als de soundtrack van de Coca-Cola kerstcommercial, een gouwe-ouwe die dit jaar zijn comeback maakt. Om het nummer een meer eigentijds gevoel te geven heeft Coca-Cola talent uit Europa samengebracht. Met hun verschillende muziekstijlen is het originele nummer nieuw leven ingeblazen. Consumenten kunnen dit jaar meezingen met Holidays are coming in de kersttruck. Ook digitaal is het mogelijk om een sing-a-long te uploaden. 

De nieuwe versie is te horen als soundtrack onder de wereldberoemde Coca-Cola kerstcommercial met de gelijknamige titel Holidays are coming. Deze is de hele maand december te zien op tv, online en in bioscopen in Nederland.

Het nummer wordt gezongen door The Kingdom Choir, een gospelkoor van dertig zangers uit Londen. Zij stapten in de spotlights tijdens hun optreden bij de Royal Wedding van Prins Harry en Meghan Markle, wat wereldwijd bekeken werd door ruim 1,9 miljard mensen. Nu werkt het koor samen met de Duitse zangeres en rapper Namika en de Franse popster Camélia Jordana voor de re-record van Holidays are coming. Het nummer is te beluisteren op alle muziekplatforms, waaronder Spotify, Amazon en Apple Music.

Voor veel kerstliefhebbers begint Kerstmis pas echt als de Coca-Cola kersttruck weer is gesignaleerd. In de commercial of in het echt, want de kersttruck rijdt écht rond. 

Laurie van Zeeland, brandmanager Coca-Cola™ bij Coca-Cola Nederland: “De kersttruck van Coca-Cola is één van de iconen voor kerst, uiteraard rijdt deze weer door het land. Dit jaar kun je in de kersttruck een kijkje nemen in de huiskamer van de kerstman en gezellig samen meezingen met alle kersthits. We maken, samen met de kerstman en zijn elfjes, nog een foto bij het bedankje, zodat deze herinnering ook wordt vereeuwigd. En natuurlijk proosten we met een Coca-Cola zero sugar.”

De campagne

De campagne bestaat uit een eigentijdse versie van de bekende kerstcommercial op tv en in bioscopen. Daarnaast rijdt de Coca-Cola kersttruck door het land, omgetoverd als woonkamer van de kerstman. Hier kun je gezellig meezingen met alle kersthits. Digitaal meezingen kan ook: tag @cocacola_nl op Instagram in jouw versie en wie weet verschijnt deze in de Coca-Cola sing-a-long op Instagram. De leukste inzendingen maken kans deel uit te maken van de All You Need Is Love Kerstspecial, dat 24 december op RTL4 wordt uigezonden.
Tenslotte zijn alle Coca-Cola-varianten voorzien van een thematische kerstuitstraling.

Credits 

De Nederlandse kerstcampagne is een doorvertaling van de Europese kerstcampagne van Coca-Cola. Het oorspronkelijke idee is ontwikkeld door ad agency WB Boner. 

In Nederland is Isobar verantwoordelijk voor de online activatie en UM voor het mediaplan. Isobar is tevens verantwoordelijk voor de socialmediacampagne, Chase voor de trucktour en Coopr voor pr.

www.coca-cola.nl
www.isobar.nl
www.um.nl
www.startthechase.com
www.coopr.nl 

Klik hier om je aan te melden voor de Marketing Report Nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief