Marketing Report
Coca-Cola deelt uit tijdens zomercampagne

Coca-Cola deelt uit tijdens zomercampagne

Ook dit jaar pakt Coca-Cola groots uit met een zomercampagne, met als uitgangspunt: first time experiences. Consumenten hechten steeds meer waarde aan beleving, ontplooing en inspiratie*. Het draait daarbij veel minder om hebben en meer om doen. Voor de campagne geeft het merk ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66-roadtrip in de States. First time experiences is ook waar het om draait in de nieuwe zomer tv-commercial met Mr. Hadley.  

Daan Berendsen, Senior Brand Manager voor Coca-Cola Nederland: “De zomer komt er weer aan”, zegt over de campagne. “Het drinken van een ijskoude Coca-Cola hoort bij het ultieme zomergevoel. Het is ook de tijd van het jaar waarbij mensen erop uit trekken en samen nieuwe ontdekkingen doen. Want dát is waar we meer en meer naar op zoek zijn: minder hebben en houden, maar juist veel meer doen, beleven en ontdekken.”

De campagne loopt van 10 mei tot en met 31 augustus 2018. De actieverpakkingen van Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light zijn voorzien van de vermelding Ontdek de zomer & win. Consumenten kunnen meedoen aan de winactie door zich aan te melden en de verpakking te scannen op de actiewebsite: www.scanacoke.nl/zomer.

Er is nog iets nieuws te zien op de Coca-Colaverpakkingen: op alle labels, blikjes en flessen staat voor het eerst de boodschap I am 100 % recyclable, en op de PET-doppen: Please Recycle.

Berendsen: “Door de komende maanden alleen al 160 miljoen verpakkingen te voorzien van deze boodschap die in lijn is met het eindshot van de tv-commercial, willen we consumenten stimuleren om bewust om te gaan met hun lege verpakkingen. Zo hopen we dat mensen die van onze producten genieten dat ook duurzaam doen: door alle verpakkingen te recyclen. Zo wordt iedereen na een lange stranddag op een leuke manier herinnerd om afval in de juiste bak weg te gooien. Hier kunnen dan weer nieuwe verpakkingen van gemaakt worden.”

* Bron: Motivaction MentaliteitsMonitor 2015

Credits: 
Ontwikkeling Scan a Coke-platform: Noise | Media: Universal Media | Experimental Marketing en sampling: Chase | Social: Isobar | Pr: Coopr

www.cocacolanederland.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief