Marketing Report
[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen nieuws

[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen

Sinds 2017 biedt GROHE een breed scala aan gekleurde kranen en accessoires aan. De positie van GROHE is sterk, maar de concurrentie in dit segment is groot. In samenwerking met DPG Media zorgde GROHE ervoor dat ze vaker worden meegenomen in de overweging- en oriëntatiefase.

Informeren en activeren

  • GROHE wil de Colors Collectie onder de aandacht brengen bij de doelgroep. Het doel is dat men:
  • Weet dat GROHE met haar Colors Collectie een breed scala gekleurde kranen en accessoires biedt
  • Ziet dat je een gepersonaliseerde en kleurrijke badkamer creëert met de Colors Collectie
  • GROHE vaker overweegt en in oriëntatie meeneemt

 

Een reeks minimorfoses

Omdat we veel meer thuis zijn en de woningmarkt onder druk staat, is verbouwen een hot-topic bij de Nederlandse consument. GROHE speelt hierop in met minimorfoses: kleine metamorfoses met groots resultaat. Je hoeft namelijk geen grote verbouwplannen te hebben om je huis een opfrisbeurt te geven. Met relatief weinig inspanning geef je je huis in een ‘handomdraai’ een nieuwe, moderne uitstraling.

Om dit te bewijzen vroeg vtwonen aan de lezers om zich aan te melden voor een minimorfose. De vtwonen stylisten kijken binnen bij een aatal lezers en geven de badkamers een frisse minimorfose door stijlvolle kranen en accessoires uit de GROHE Colors Collectie toe te voegen.

Op deze manier inspireren ze de doelgroep binnen alle kanalen van vtwonen én middels audience data ook daarbuiten.

In deze case wordt de autoriteit van vtwonen gebruikt, net als in de case van bol.com. De vtwonen stylisten weten immers precies op welke wijze zij met minimale inspanning een groots resultaat kunnen neerzetten.

De verschillende fases van het partnership

In de oproepfase is gestart met het oproepen van de doelgroep om zich aan te melden voor één van de Grohe Minimorfoses.

De GROHE minimorfoses worden vervolgens gedeeld in het tijdschrift vtwonen en op de site van vtwonen.nl:

En tevens is inspiratie gedeeld op socials van vtwonen:

Breder bereik via het gehele DPG Media-netwerk

Alle content is breder aangejaagd via smarticles & branded stories op ADR Nieuwsmedia (AD en 7 regionale dagbladtitels) en NU.nl

Campagneresultaat

In de case van GROHE is gebruik gemaakt van de crossmediale kracht van vtwonen met al haar touchpoints. Daarnaast is relevante audience data ingezet om optimaal te profiteren van het brede bereik van het gehele  DPG Media portfolio. Dit resulteert in:

  • Een succesvolle activatie (ca. 350 aanmeldingen)
  • Mediaprestaties (bereik, CTR & time on article) boven benchmark

 

www.dpgmedia.nl
www.dpggrow.nl
www.dpggrow.nl/strategie/succesverhalen/

Lees ook:

[Case] DPG Media zet sporters in het zonnetje met Oranje Boven
[Case] DPG’s crossmediale full funnel-strategie voor QWIC
[Case] Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief