Marketing Report
Caramel Pictures gaat over in MediaMonks

Caramel Pictures gaat over in MediaMonks

Het internationale food & liquids filmproductiebedrijf Caramel Pictures sluit zich aan bij MediaMonks. Met de overname haalt MediaMonks meer dan 25 jaar aan high-end film- en fotografie-ervaring in huis, evenals Caramel’s bekroonde regisseurs, crew en high-tech studio’s. 

Caramel is in 1977 opgericht door Will van der Vlugt en specialiseert zich in table-top film en fotografie. Het bedrijf werkt voor FMCG-klanten zoals Unilever, Nestlé, Danone en The Coca-Cola Company en produceert content voor merken als Heineken, KFC, KitKat, Lays, Magnum en Senseo.

Victor Knaap, CEO MediaMonks:  “Merken en bureaus hebben een enorme behoefte aan snel en efficiënt geproduceerde content van de hoogste kwaliteit. Op platforms als Facebook, Google, Instagram en Amazon hebben merken maar een paar seconden om een merk te bouwen. Daarom wordt op hoge kwaliteit digitaal geproduceerde product shots in film en fotografie steeds belangrijker. Door de overname van Caramel; de studio’s, apparatuur en de ongelofelijk getalenteerde mensen kunnen wij dat nu leveren — vanuit Amsterdam voor de hele wereld.”

Will van der Vlugt, oprichter Caramel Pictures: “We zijn ruim 40 jaar geleden gestart met Caramel en zijn nooit gestopt met onszelf te ontwikkelen. Ik ben in de jaren tachtig van fotografie naar film gegaan, naar een eigen studio in de jaren 90, en naar het werken met robotics begin 2000. Met Caramel hebben we iets neergezet dat tot de absolute top behoort, FMCG-merken komen vanuit de hele wereld naar ons toe. Kwaliteit heeft altijd voorop gestaan, of het nu ging over nieuwe investeringen, op maat gemaakte apparatuur of het aannemen van nieuwe regisseurs. Door ons aan te sluiten bij MediaMonks kunnen we een nieuwe stap maken en op een nog hoger niveau acteren.”

www.mediamonks.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief