Campina lanceert eerste ontbijtbezorgservice via Instagram

Campina lanceert eerste ontbijtbezorgservice via Instagram

19-09-2019 14:06:34 | Door: David de Jong | hits: 892 | Tags:

Campina is met een nieuwe campagne gestart onder de noemer Start je dag Sterk. Daarmee introduceert het zuivelbedrijf de eerste Instagram-ontbijtbezorgservice.

Hoe je ochtend er ook uitziet, ontbijten met zuivel past in het schema. Campina toont via Instagram Stories verschillende herkenbare ochtendsettings en koppelt deze aan recepten en handelingen voor een snelle bereiding, gebruik makend van Instagram-tools en technische video-effecten.

Onderdeel van de campagne is de eerste ochtend-bestelservice via Instagram Stories. Doel is om te laten zien dat, zelfs op een uitdagende ochtend, goed ontbijten een optie is.

De gebruiker vult binnen de Storiesfunctie zijn gefotografeerde kommetje met Campina-zuivel en toppings, in de vorm van GIFjes die speciaal voor de campagne zijn ontworpen. Na plaatsing bezorgt Campina het ontbijt de volgende dag in een makkelijk mee te nemen verpakking. De activatie loopt in drie steden: achtereenvolgens Amsterdam, Rotterdam  en Utrecht. Afhankelijk van de animo kan er na de activatieperiode worden gekeken naar mogelijkheden om de service verder vorm te geven.

De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met het Amsterdamse reclamebureau Boomerang Agency. Aan de basis ligt een onderzoek naar zuivelconsumptie onder Nederlanders, uitgevoerd door marktonderzoekbureau Ipsos, in opdracht van Campina.

Hieruit bleek dat het percentage dat zuivel eet sinds 2016 is gestegen van 22 procent naar 29 procent.

Nicolette de Weerd, Brand Manager bij Campina: "Men ziet de voordelen van yoghurt of kwark in ochtend, alleen leeft de associatie met ‘gemak’ nog niet voldoende. In dat gat springen wij met deze campagne. Want hoe je ochtend er ook uitziet, een ontbijt met yoghurt of kwark is makkelijk en snel klaar te maken en geeft je net dat beetje extra energie voor de rest van de dag”. Met de unieke bestelmogelijkheid via Instagram Stories spreekt Campina ook jongere doelgroepen aan. “Zij zijn het gewend op ieder moment van de dag alles te kunnen regelen en bestellen. Nu dus ook een heel lekker ontbijt van Campina!"

www.campina.nl

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.