Marketing Report
Campagne voor WeMakeThe.City: creactivisme

Campagne voor WeMakeThe.City: creactivisme

Tot en met zondag 23 juni 2019 vindt in de metropoolregio Amsterdam de tweede editie plaats van het internationale stedelijk innovatiefestival WeMakeThe.City. Het festival bestaat uit een scala aan conferenties, exposities, films, expedities en andere manifestaties over stedelijke onderwerpen zoals duurzaamheid, mobiliteit en inclusiviteit. Creative Director Marcel Kampman noemt de campagne een creatieve manifestatie van de intenties van het festival.

Het festival behandelt stedelijke onderwerpen: van duurzaamheid, gezondheid, onderwijs en woningbouw tot mobiliteit, cultuur, technologie en economie. Rode draad is inclusiviteit. Op de festivalposters staan leerlingen van het Mundus College in Amsterdam met borden en spandoeken met daarop optimistische spreuken. Ook in de outdoorcampagne is dit terug te zien, evenals in de posters voor de diverse conferenties, expedities en exposities van het festival en in het festivalmagazine. 

Creative Director Marcel Kampman speelt in de branding en de vormgeving van de visuele identiteit van het festival nadrukkelijk met hedendaags activisme. Marcel Kampman: “Met For All Of Us steken we niet in op negatief activisme en boosheid, maar op optimistisch creactivisme. Niet tegen, maar vóór - vooruit. Wat ons betreft was het geen campagne, maar een creatieve manifestatie van de intentie van het festival.”

Maurice Seleky, hoofd marketing & communicatie bij Pakhuis de Zwijger: “Bij Pakhuis de Zwijger communiceren we altijd vanuit de inhoud. Zo hebben we nauw samengewerkt met onze mediapartner Het Parool. Ook hebben we inhouse veel hoogwaardige eigen content ontwikkeld. We hebben een serie van 35 online video's gemaakt van sprekers tijdens het festival. Ook hebben we een serie podcasts ontwikkeld.”

WeMakeThe.City is een initiatief van de Gemeente Amsterdam, Amsterdam Economic Board, Pakhuis de Zwijger, Waag, Amsterdam Smart City en AMS Institute. Hoofdpartners zijn Hogeschool van Amsterdam, ABN AMRO, Heineken, Het Parool en Waternet.

wemakethe.city
www.dezwijger.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief