Marketing Report
Campagne van De Vegetarische Slager over verwarrende productnamen

Campagne van De Vegetarische Slager over verwarrende productnamen

De Vegetarische Slager voert een nieuwe campagne, namelijk de Alternatieve Verkiezingen. In een online stemlokaal stemmen internetters op de meest verwarrende productnamen. Aanleiding is de discussie over of de productnamen van het bedrijf verwarrend zouden zijn.

Met de campagne, die parallel loopt aan de Europees Parlementsverkiezingen van 23 mei, wil De Vegetarische Slager consumenten oproepen om zich op een ludieke manier uit te spreken in de #schnitzelgate-discussie die begin april 2019 weer oplaaide door een aangenomen voorstel van de landbouwcommissie van het Europees Parlement.

Volgens de landbouwcommissie zouden benamingen als Vegetarische Kipstuckjes en Visvrije Tonyn misleidend zijn. Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager: “Met de huidige productnamen weet de consument juist wat voor vleesch hij in de kuip heeft. Het verlaagt de drempel om vaker voor vegetarische alternatieven te kiezen, wat ook nog eens hard nodig is om de klimaatdoelstellingen van de Europese Unie te halen. Doelstellingen die ook voor ons erg belangrijk zijn.”

Aan de hand van eigen verkiezingsposters en radiospotjes roept De Vegetarische Slager consumenten op om via Schnitzelgate.eu een verwarrende productnaam verkiesbaar te stellen of om hun stem uit te brengen op de al ingezonden verwarrende namen van producten.

Jaap Korteweg: “Als Vegetarische Kipstuckjes verwarrend zijn omdat er geen dierlijke kip in zit, dan zijn slavinken dat minstens evenzo. Daar komt noch sla noch vink aan te pas. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te bedenken en die brengen we graag in kaart.”

Op 24 mei 2019 wordt via de website en via de social media van De Vegetarische Slager de meest verwarrende productnaam bekendgemaakt. De winnende inzender wint een diner in restaurant De Vleesch Lobby in Den Haag.

www.devegetarischeslager.nl 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief