[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT

23-10-2019 13:46:00 | Door: David de Jong | hits: 850 | Tags:

Telecombedrijven hebben een uiterst moeilijke taak om zichzelf te onderscheiden. De producten lijken op elkaar, prijzen verschillen niet enorm en in het hoofd van de consument is het moeilijk een voorkeurspositie te veroveren.
 
BT doet wat VodafoneZiggo tracht te doen: een mentale positie claimen met Future Technology. Recentelijk lanceerde BT namelijk de campagne Beyond Limits. Deze wordt aangejaagd met een mooie, emotionele commercial, die ook de onzekerheid van de Brexit meepakt. Hoge production value, krachtige soundtrack en een kleine glimlach op het einde. Wat mij betreft een geslaagde commercial. Of de boodschap goed wordt overgebracht, weet ik niet. De combinatie van de intellectuele tekst van Dickens’ A Tale of Two Cities en de vogelvlucht langs technologische ontwikkelingen met onder meer CCTV en opkomst van breedband, zorgt door een wat informatiedichte commercial. Of dat daadwerkelijk beklijft, vraag ik me af.



De claim op het einde dat BT 5 miljoen kinderen technologie levert, is de brug naar de bewijsvoering van hun campagne. Er is een pop-upwinkel waar kinderen kunnen leren coderen. BT heeft een drone-event gehouden in Wembley en op de website van BT worden gratis online lessen aangeboden om te leren hoe om te gaan met technologie. Deze lessen zijn opgesplitst in Dagelijkse Leven, Ouders, Werkend Leven, Zakelijk en Leraren. Er hebben zich inmiddels  70.000 leraren aangemeld voor het lesmateriaal.

BT brengt verder portretten van jongeren die door middel van technologie iets bijzonders hebben gedaan, zoals BT Young Pioneer Award winnaar Mihika Sharma.


 
Al met al een zeer goed geïntegreerde campagne, die de bewijsvoering en claims ondersteunen. Ik denk dat BT zich hiermee onderscheidt in de markt en kan realiseren waar veel telecombedrijven mee worstelen; hoe kom ik boven drijven en kan ik me daadwerkelijk onderscheiden? Benieuwd of ook de cijfers dit op termijn gaan bewijzen.

 ---

Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina.

www.frieslandcampina.com@madmen14

 

 

 

 

 

Lees hier meer reviews van Maurice van Susante.

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.