Marketing Report
Campagne Zo kan het ook voor plantaardiger voedingspatroon

Campagne Zo kan het ook voor plantaardiger voedingspatroon

Met de slogan Zo kan het ook is de eerste landelijke campagne voor een plantaardiger voedingspatroon gelanceerd. Initiatiefnemer Green Protein Alliance laat met deze meerjarige campagne in tekst en beeld zien hoe het ook kan, door voor ieder dierlijk product of recept een plantaardige keuze voor te spiegelen.

De Green Protein Alliance is een nationale, maatschappelijke beweging van publieke organisaties, overheden, grote en kleine producenten, supermarkten en onderwijsinstellingen. De alliantie heeft zichzelf als eerste doel gesteld de eiwitbalans in het Nederlands voedselpatroon te herstellen naar 50 procent plantaardige eiwitten in 2025.

Het veranderen van een voedselpatroon is lastig, omdat het vaak gewoontegedrag is. Bovendien ontbreekt bij veel Nederlanders de kennis over hoe je dit het beste aan kan pakken. De #zokanhetook-campagne speelt hierop in door concreet te laten zien welke plantaardige keuzes er gemaakt kunnen worden. Bijvoorbeeld door duidelijk zichtbaar te maken dat peulvruchten een goede keuze zijn voor een dagje geen vlees.

De campagne maakt gebruik van opvallende beelden van populaire dierlijke producten, zoals een hamburger, frikandel, pak melk, gekookt ei en haring. Op deze beelden is te zien hoe hiervoor ook plantaardige keuzes gemaakt kunnen worden zoals kidneybonen, edamameboontjes, amandelen, champignons en wakame. Centraal in de campagne staat het platform Zokanhetook.nu en de bijbehorende socialmediakanalen.

Voor deze campagne slaat de Green Protein Alliance de handen ineen met Green Food Lab, het food communicatiebureau dat bekend is van de Nationale Week Zonder Vlees. De campagne wordt gesteund door Stichting DOEN.

www.zokanhetook.nu
www.greenproteinalliance.nl
www.greenfoodlab.nl
www.doen.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief