Campagne Philips en Ogilvy Social.Lab rondom hartveiligheid

Campagne Philips en Ogilvy Social.Lab rondom hartveiligheid

22-10-2019 14:50:17 | Door: Saskia van Weert | hits: 3122 | Tags:

Philips vraagt in een campagne samen met Ogilvy Social.Lab Amsterdam aandacht voor de hartveiligheid van Nederland. Tijdens de Marathon Eindhoven van 13 oktober 2019 droegen verschillende hardlopers een speciaal voor Philips ontworpen, interactief LED-hardloopshirt dat de afstand tot de dichtstbijzijnde AED zichtbaar maakt.

De actie vormt de aftrap van een landelijke merkcampagne vanuit Philips om hun maatschappelijke missie, namelijk het leven van mensen te verbeteren, aan een breed publiek te presenteren.

Ruim 17.000 Nederlanders krijgen jaarlijks een hartaanval buiten het ziekenhuis en het is nog steeds een belangrijke doodsoorzaak. Overlevingskans is het grootst wanneer binnen zes minuten wordt gestart met reanimeren. Er wordt daarom ook wel gesproken over zogenaamde ‘6-minutenzones’: de zone waarin slachtoffers van een hartstilstand binnen de cruciale zes minuten kunnen worden gereanimeerd.

Gijs Sluijters en Joris Tol, beide Creative Director bij Ogilvy Social.Lab: “We zochten naar een manier om het belang van een AED in de buurt visueel te maken. Marathons gaan door alle buurten en trekken veel publiek, zo ontstond het idee om daar iets te gaan doen. We hebben toen speciale interactieve LED-shirts laten ontwikkelen, die real-time de afstand tot de dichtstbijzijnde AED aangeven. Groen voor alles binnen de 6-minutenzone, rood voor alles boven de 6 minuten. Zo maken we mensen bewust van de hartveiligheid in hun buurt.”

Nanda Huizing, Head of Brand, Communications en Digital bij Philips Benelux: “Eindhoven is het hart van Philips. Hier werken nog steeds tegen de 9500 medewerkers van Philips en dit is ons grootste innovatiecentrum waar aan gezondheidsinnovaties wordt gewerkt. Daarom starten we de merkcampagne hier, om ons als leidend gezondheidstechnologie bedrijf te positioneren. Met deze campagne en de LED-shirts bij de marathon maken we duidelijk dat veel plekken in de stad nog hartveiliger moeten worden. Want wanneer hulp in de buurt is, kunnen we samen veel meer levens redden."

www.philips.nl|
www.ogilvy.nl

 

 

                               

 

 







Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.