Marketing Report
Campagne Alzheimer SOCKS haalt bijna vier ton op

Campagne Alzheimer SOCKS haalt bijna vier ton op

Tijdens de derde editie van Alzheimer SOCKS zijn er 66.600 paar sokken verkocht. In totaal is er met de verkoop van de sokken € 380.000 opgehaald voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. Dat laat pr-bureau Team Lewis weten.

De Alzheimer SOCKS-campagne ging op 18 september van start. Negen dagen daarna vernietigde een grote brand in het magazijn in Molenaarsgraaf de volledige voorraad sokken. Door de brand dreigde het Alzheimercentrum Amsterdam € 280.000 voor onderzoek mis te lopen. Er werd besloten om een nieuwe oplage sokken te produceren. Mensen konden online een pre-order plaatsen of geld doneren. Hier werd massaal gehoor aan gegeven en in december was de volledige voorraad uitverkocht.

Philip Scheltens, hoogleraar neurologie en directeur van Alzheimercentrum Amsterdam: “Voor goed onderzoek naar de oorzaak en behandeling van dementie zijn drie dingen nodig: geld, inspiratie en talent. Het talent is ruim aanwezig in ons centrum; de inspiratie halen we uit de patiënten die we behandelen. Het geld is nu beschikbaar dankzij het team achter Alzheimer SOCKS en de mensen die het initiatief steunen. Ondanks de tegenslag van de brand is het resultaat spectaculair.”

Anders dan voorgaande jaren, waarbij er werd samengewerkt met bekende Nederlandse ontwerpers als Mart Visser en Spijkers & Spijkers, werden de Alzheimer SOCKS van dit jaar ontworpen door alzheimerpatiënt Willem en zijn kleindochter Naomi. De twee verschillende sokken die samen een paar vormen, symboliseren de verwarring waar alzheimerpatiënten dagelijks mee te maken hebben.

www.alzheimersocks.nl
www.teamlewis.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief