Marketing Report
Campagne ASN Bank met PVC-paardje

Campagne ASN Bank met PVC-paardje

Een korte animatiefilm rondom het PVC-paardje vormt het hart van de campagne van ASN Bank, samen met Selmore en Ambassadors.

In eerdere campagnes van de bank stonden zogeheten fabeldieren centraal: de Eendagsvlieg en het Gewoontedier. De campagne met Het PVC-paardje is gebaseerd op een foto waarop een zeepaardje een wattenstaafje omstrengelt. Het beeld laat zien dat de zee vervuild wordt door de mens. De link met ASN Bank is dat de bank wil streven naar een schonere wereld.

 

Diederick Hillenius, creatief partner van Selmore: “Het was heel inspirerend om het verhaal achter een bestaande natuurfoto te vertellen. Je zou kunnen zeggen dat dit de eerste waargebeurde fabel is. En met Het PVC-Paardje wint de fabelwereld van ASN Bank weer aan biodiversiteit. Het is een rijke wereld aan het worden met bijzondere karakters.” 

Vincent Lammers, creative director & partner van Ambassadors: “Wij waren erg enthousiast om een onderwaterwereld te ontwerpen en maken die in lijn is met de wereld die we al hadden staan voor de ASN Bank Fabels en Feiten-campagne en toch verassend en anders is. We zijn dicht bij de ontwerpprincipes gebleven die we hebben ontwikkeld voor de eerdere films. Simpele basisvormen en echte materialen.”

www.asnbank.nl
www.selmore.com
www.ambassadors.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief