Branded Protest: boek over branding binnen protestbewegingen

Branded Protest: boek over branding binnen protestbewegingen

16-09-2019 12:08:40 | Door: Katja Brokke | hits: 2145 | Tags:

Veel van de meeste succesvolle en herkenbare protestbewegingen in de wereld maken gebruik van branding technieken. Ook als ze tegelijkertijd het algemene concept van branding afwijzen. Branded Protest (verschijnt 1 oktober 2019) gaat dieper in op deze antithese. Het onderzoekt de kracht van branding en de invloed ervan op huidige protestbewegingen en geeft iconische voorbeelden van branding-inspanningen die protest ondersteunen.

Het boek zit vol met casestudies van over de hele wereld, van de Umbrella Movement, Extinction Rebellion en Amnesty International tot de Women's March. Geïllustreerd met fotografie en visuals, inclusief interviews met activisten, designers en organisatoren, zoals Joachim Roncin, Kacey Wong en Jayna Zweiman.

Iedereen wordt constant blootgesteld aan branding: van een gescheurd handgeschreven vel karton tot strakke reclamecampagnes. In Branded Protest wordt de term branding gebruikt om dieper in te gaan op de visualisatie van iconische protestbewegingen en om de tools te identificeren die worden gebruikt om het grote publiek aan te trekken en mensen te activeren om mee te doen.

Branding is een middel geworden om een beweging samen te brengen en om protesten een visuele identiteit te geven. In het boek worden door middel van interviews met verschillende organisators van protestbewegingen over de hele wereld, specifieke technieken geïdentificeerd die helpen om een duidelijke openbare boodschap over te brengen.

Over de auteurs 

Ingeborg Bloem is een van de founders van xSITE en heeft een studio in Amsterdam. Zij is Creative Director binnen crossmedia en ontwerper met veel ervaring in brand-ontwikkeling en communicatieprojecten. Klaus Kempenaars is ook een van de founders van xSITE en heeft een studio in New York. Hij is gespecialiseerd in branding experiences en heeft samengewerkt met internationale bedrijven met verschillende scopes en focuses. 

Details:
Titel: Branded Protest
Auteurs: Ingeborg Bloem en Klaus Klempenaars
Uitgeverij: BIS Publishers
Engelstalig
Paperback
27 x 18 cm
208 pagina’s
ISBN: 978 90 6369 541 5
Prijs: 29,99 euro

 

www.bispublishers.com/branded-protest

 

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.