Bol.com krijgt Recycle Certificaat

Retailplatform bol.com is sinds begin oktober in het bezit van het officiële Wecycle Recycle Certificaat. Inzamelorganisatie Wecycle reikt dit uit aan inzamelpartners die bovengemiddeld goed presteren op het gebied van de inzameling van e-waste (afgedankte elektrische en elektronische apparatuur). Wecycle en bol.com hebben in 2019 samen meer dan 2 miljoen kilo ingezamelde e-waste op een verantwoorde manier gerecycled.

Sinds 2019 werkt bol.com exclusief samen met Wecycle bij de inname van oude apparaten bij consumenten die een nieuw apparaat hebben besteld. Ook werken ze samen bij het retourneren van nieuwe apparaten die defect blijken. Deze apparatuur tezamen wordt geregistreerd, ingezameld en verwerkt volgens de wettelijke normen. Nu de inzameling onder regie van Wecycle plaatsvindt heeft bol.com volledige controle over waar de apparaten heengaan en hoe ze uiteindelijk worden gerecycled.

Het Wecycle Recycle Certificaat laat naast de inzamelresultaten van e-waste ook de daadwerkelijke milieuopbrengsten ervan zien, in termen van bespaarde CO2-uitstoot, energetische waarde die ontstaat bij de verbranding, kwik-uitstoot (uit spaarlampen) en materiaalhergebruik. Daarnaast geeft het inzicht in de zogeheten 'put on market'-cijfers versus de totale cijfers van de WEEE-categorie.

Sinds 2019 werkt bol.com exclusief samen met Wecycle bij de inname van oude apparaten bij consumenten die een nieuw apparaat hebben besteld en bij het retourneren van nieuwe apparaten die defect blijken. Vorig jaar leidde dat tot 2 miljoen kilo ingezamelde e-waste. De samenwerking wordt op het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht extra onderstreept met Wecycle inzamelbakken waar medewerkers batterijen, lampen en klein e-waste gescheiden kunnen inleveren. 

www.wecycle.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.