Marketing Report
Bol.com kiest Dept als lead agency

Bol.com kiest Dept als lead agency

Bol.com heeft na een bureau-oriëntatie en pitchtraject gekozen voor agency Dept, dat eerder deze week ook Beiersdorf in het portfolio mocht toevoegen. Bol.com is ervan overtuigd dat Dept met hun digitale DNA in combinatie met de creatieve geest, het juiste bureau is om samen met het bol.com-team het merk naar een volgende fase te brengen.

Deze lente startte bol.com een bureau-oriëntatie waaruit een pitch volgde. Het merk is in de afgelopen jaren sterk gevestigd en heeft online winkelen mede dankzij goede marketingcampagnes op de kaart gezet in Nederland en België. Bol.com blijft jaar op jaar met tientallen procenten in omzet groeien en heeft zich ontwikkeld van online boekenwinkel tot netwerk voor lokale ondernemers. In samenwerking met hen biedt bol.com de ruim acht miljoen klanten een assortiment van zestien miljoen verschillende artikelen.

Boukje Taphoorn, marketingdirecteur bij bol.com: “Tot onze klanten behoren inmiddels miljoenen gezinnen die dagelijks bij ons winkelen. De ontwikkelingen die wij als organisatie doormaken, zorgen voor een voortdurende uitdaging voor ons marketingteam. Elke dag scherp blijven op de positie en ontwikkeling van je merk, oog houden voor je klant en vooruit blijven kijken en daarin optimaal gebruik maken van ontwikkelingen in technologie en media voor een nog betere winkelervaring. We vonden het nu dan ook tijd voor een volgende fase: samenwerken met een nieuw bureau waarbij we vooroplopen binnen die veranderingen en met elkaar de toon blijven zetten in marketing. We waren er als team unaniem van overtuigd dat Dept daar de juiste partner in is.”

Match op digitaal en ondernemend DNA

Dept wordt met het winnen van de pitch de lead agency voor bol.com. Dit betekent dat ze verantwoordelijk worden voor de doorontwikkeling van de merkstrategie en het realiseren van creatieve en impactvolle campagnes, zowel online als offline. Dept zal vanuit de strategie ook mede richting bepalen voor de andere bureaus waar bol.com mee samenwerkt waaronder VICE, Wavemaker (Nederland) en Initiative (België). Voor de Vlaamse doorvertaling werkt Dept samen met partnerbureau Gents.

Taphoorn: “Dept heeft ons met veel passie, energie en humor laten zien dat ze ons merk en onze doelgroep heel goed begrijpen. Met hun digitale DNA in combinatie met hun sterke creatieve geest passen ze goed bij ons marketingteam, het ondernemende karakter van onze organisatie en onze ambities voor de toekomst. We kijken er ontzettend naar uit om samen met Dept die toekomst vorm te geven met impactvolle creaties.”

Marcel van der Heijden, commercial director bij Dept: "De afgelopen weken hebben we met het hele team keihard gewerkt voor dit geweldige resultaat. Naast de social content en de digitale campagnes waar we al geruime tijd gezamenlijk met veel succes aan werken, was het voor ons een enorme uitdaging om aan het team van bol.com te laten zien dat we hen ook op merkstrategie en geïntegreerde campagnes een flinke duw vooruit kunnen geven. De chemie met het team van bol.com is echt fantastisch en ik ben enorm trots op de richting voor de toekomst die we samen hebben neer weten te zetten. En dan is het nu tijd om samen te gaan knallen!"

Het pitchtraject is begeleid door 3MO. 

Bol.com neemt afscheid van bureau ETCETERA

Met de start van een vaste samenwerking met Dept neemt bol.com afscheid van ETCETERA, dat in de afgelopen twaalf jaar de lead agency voor bol.com is geweest.

Dries Poels, brand- en marketingcommunicatiedirecteur bij bol.com: “We zijn ETCETERA zeer dankbaar voor hun geweldige creatieve werk dat van onschatbare waarde is geweest voor de ontwikkeling van ons merk. Samen hebben we Nederland en België kennis laten maken met bol.com en online winkelen. Mede dankzij de inzet van ETCETERA is bol.com voor miljoenen mensen een sterk en herkenbaar merk geworden.” 

www.bol.com 
www.deptagency.com

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief