Marketing Report
Bavaria verder als Swinkels Family Brewers

Bavaria verder als Swinkels Family Brewers

Bavaria heeft een nieuwe handelsnaam: Swinkels Family Brewers. De introductie van deze handelsnaam en nieuwe identiteit die daarmee gepaard gaat, is de volgende stap in de strategie van het bedrijf om de breedte van het merkenportfolio te benadrukken en de lokale en internationale positie verder te verstevigen. Bovenal biedt het de kans voor de brouwer om zich nadrukkelijk te positioneren als echte onafhankelijke familiebrouwer. 

Lokale en internationale versteviging

Na jaren van groei heeft het bedrijf inmiddels zes brouwerijen en tientallen merken. Het familiebedrijf groeide onder andere door overnames, waaronder die van Palm Belgian Craft Brewers in mei 2016. Eerder al werden er samenwerkingen opgezet met bierbrouwerij de Koningshoeven en de Molen. Ook groeide het bedrijf sterk dankzij een samenwerking met de Ethiopische lokale bevolking, waarbij een lokale bierbrouwerij in Ethiopië is opgericht. Het biermerk Habesha wordt daar nu op grote schaal gebrouwen. Naast de verschillende biermerken zijn CereX, producent van natuurlijke moutextracten en Holland Malt, belangrijke bedrijfsonderdelen van Swinkels Family Brewers. Om de merken en bedrijfsonderdelen lokaal en internationaal beter te kunnen vertegenwoordigen is gekozen de groep van ondernemingen de overkoepelende naam Swinkels Family Brewers te geven en deze ook actief uit te dragen.

Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter: "De keuze voor de nieuwe naam Swinkels Family Brewers komt voort uit wat ons met elkaar verbindt. Al onze brouwerijen hebben hun eigen historie en karakter, maar we delen de passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn. En vandaag de dag horen hier brouwerijen bij die ons aanvullen en goed bij ons passen. Zo voelt iedereen zich thuis in onze familie. De naamsverandering is het uitgelezen moment om vanaf nu meer ons eigen verhaal te vertellen."

Brouwerijen behouden eigen identiteit  

Brouwerij Bavaria, brouwerijen Palm & De Hoorn, brouwerij Rodenbach, bierbrouwerij de Koningshoeven en brouwerij Habesha hebben elk een eigen identiteit en naam die behouden blijft. Daarnaast behoren zij tot de groep van ondernemingen van Swinkels Family Brewers. Als overkoepelende naam is gekozen voor Swinkels Family Brewers waardoor het voor horecaondernemers en andere partijen in binnen- en buitenland duidelijker is dat naast het merk Bavaria meerdere merken tot het portfolio behoren.   

Nieuwe huisstijl 

Met de nieuwe naam wordt een volledig nieuwe huisstijl geïntroduceerd die naar alle uitingen op bedrijfsniveau zal worden door vertaald. In het logo van Swinkels Family Brewers is een schild te herkennen dat symbool staat voor een familiewapen. De hopbel staat als belangrijke grondstof voor het brouwen van bier. De S staat voor de familienaam Swinkels, een symbool voor authenticiteit, continuïteit en onafhankelijkheid. Het woord Family staat niet alleen voor de familie Swinkels, de aandeelhouders, maar voor iedereen die er bij hoort. Brewers refereert aan de medewerkers en hun vakmanschap.

www.swinkelsfamilybrewers.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief