Marketing Report
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan

Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan

Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team.

Door deze samenwerking komt Basic-Fit in contact met de jongere doelgroep die met traditionele media lastig te bereiken is, terwijl de eDivisie het belang van fysieke topconditie onder gamers beter in beeld kan brengen. De merken versterken elkaar. De fysieke sportieve associaties van Basic-Fit heeft een positieve uitstraling op de eDivisie. Andersom geeft de samenwerking Basic-Fit de mogelijkheid om hun value for money propositie op het gebied van innovatie onder de aandacht te brengen.

Daan Vrijsen, Strateeg bij Abovo Media: "Als mediabureau van Basic-Fit zijn we verantwoordelijk voor de totale mediastrategie. Het bereiken van het jongste deel van de doelgroep is hierbinnen een belangrijke uitdaging en daarnaast wil Basic-Fit meer aandacht geven aan innovatie. We zoeken als bureau continu naar nieuwe manieren om hier invulling aan te geven. Het partnership met de eDivisie is hier een mooie uitkomst van. Het biedt toegang tot de jonge doelgroep en daarnaast is het een natuurlijke fit door het sportieve en innovatieve karakter. Naast de traditionele sponsoring gaan Basic-Fit en de eDivisie samen content ontwikkelen en invulling geven aan events. We hebben veel zin in de samenwerking en kijken uit naar de resultaten."

www.abovomedia.nl
www.basic-fit.nl
www.edivisie.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief