Marketing Report
[Interview] Bas Korsten: Bij J. Walter Thompson geloven we in samenwerken binnen én buiten WPP

[Interview] Bas Korsten: Bij J. Walter Thompson geloven we in samenwerken binnen én buiten WPP

Bas Korsten, creative partner bij J. Walter Thompson Amsterdam en sinds mei dit jaar zelfs Global Creative Lead binnen het JWT netwerk. Hij is de nummer 54 in de Media 100. Tijd voor een paar vragen

J. Walter Thompson Amsterdam heeft de afgelopen jaren impact gemaakt met onder meer The Next Rembrandt en School for Justice. Komt er weer een dergelijk project aan?

Zeker! We zijn met een aantal grote, spraakmakende projecten bezig die de komende maanden naar buiten zullen komen. Een daarvan is voor Jimmy Nelson, de wereldberoemde fotograaf, die ons gevraagd heeft zijn tweede boek zo te lanceren dat de hele wereld erover praat. Best een fijne opdracht.

Hoe staat J. Walter Thompson Amsterdam ervoor?

Heel goed. We zijn volop bezig met grote, nieuwe bewegingen voor fantastisch mooie merken. En daarnaast zijn we ook volop bezig met onszelf op zo’n manier organiseren dat we van de grootste waarde voor onze klanten zijn. Alles is constant in beweging.

Dan doel je misschien ook op de spannende periode bij WPP, jullie moederbedrijf. Straks komt J. Walter Thompson Amsterdam in één pand met andere WPP-bedrijven. Hoe kijk jij daar tegenaan?

Ik hou van verandering. En gedij goed in omgevingen waar verandering de constante is. Dus ik ben optimistisch over alles wat er staat te gebeuren. Vooral ook omdat JWT in Nederland een heel sterk merk is.

De nieuwe internationale CEO Mark Read heeft gezegd dat reclamebureaus binnen WPP meer kunnen samenwerken. Ben je het daar mee eens?

Ja, maar dat besef leeft bij ons binnen J. Walter Thompson Amsterdam al veel langer. Het is een tijd van samenwerken. Dat geldt zowel voor binnen als buiten WPP. Samenwerken is noodzakelijk om onze klanten in de volle breedte en diepte te kunnen bijstaan.

Vorig jaar verdedigde je bij de Algemene Mediabeschouwingen van MWG de stelling dat creatie het domein is van creatieve bureaus en niet van mediabureaus. Hoe kijk je daar nu tegenaan?

Daar sta ik absoluut nog steeds achter. En ik ben het afgelopen jaar alleen maar gesterkt in dat geloof. Creativiteit zit voor een heel groot deel in de cultuur van een bedrijf. Dat kan je niet zomaar even ‘erbij doen.

Je werd vorig jaar door Campaign genoemd bij de 10 beste internationale creatieven én je stond in de Media 100. Doen lijstjes je iets?

Tuurlijk. Altijd leuk om genoemd te worden. Maar lijstjes en prijzen zijn erkenning voor dingen die je in het verleden gedaan hebt. Ik ben vooral geïnteresseerd in wat er nog komen gaat. Ik zie zoveel mooie kansen overal.

www.jwt.amsterdam
www.demedia100.nl

DeMedia100 wordt gesponsord door


Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief