BCC en Blokker bundelen zowel online als offline de krachten

BCC en Blokker bundelen zowel online als offline de krachten

10-11-2021 16:40:54 | Door: David de Jong | hits: 1896 | Tags:

Op 11 november 2021 opent BCC zijn eerste shop-in-shop bij Blokker aan de Gedempte Gracht 36 in Zaandam. Beide winkelformules behoren tot de Mirage Retail Group. De samenwerking wordt versterkt doordat BCC deze maand ook een deel van haar assortiment online gaat verkopen via de website van Blokker.
 
De winkel in Zaandam is voor de opening aangepast qua lay-out en sfeer en wordt door Blokker gezien als de winkel van de toekomst waar modules en concepten worden uitgetest (zoals onder meer eerder coffee-to-go en een zelfscankassas). Op slechts 40m2 van de in totaal 460m2 oppervlakte worden alle BCC producten, zelfs koelkasten, wasmachines en drogers aangeboden. Dit is mogelijk door de introductie van een digitale tool die gebruik maakt van een levensgroot beeldscherm waar producten op ware grootte kunnen worden bekeken. Met deze innovatieve en interactieve tool, die speciaal is ontworpen voor BCC, kunnen klanten bovendien het afgebeelde product virtueel openen, bijvoorbeeld om te zien hoe een koelkast er van binnen uitziet.

Verder bestaat het BCC assortiment uit producten die complementair zijn aan het Blokker assortiment, zoals volautomatische koffiezetapparaten, televisietoestellen en smarthome producten, inclusief bijpassende accessoires. Alle producten uit het BCC assortiment kunnen worden besteld en bezorgd via home delivery of Click & Collect.  

Online zien BCC en Blokker ook commerciële kansen middels een nauwere samenwerking. Zo kunnen klanten op de website van Blokker een deel van de producten uit het BCC assortiment bestellen zoals witgoed en televisies. Blokker werkt online sinds 2016 samen met externe verkooppartners waaronder Bol.com en Wehkamp.

Herman Bramer, CEO van BCC: “Door bundeling van de krachten met Blokker openen we nu een eerste BCC shop-in-shop in hartje Zaandam. Met dit vernieuwende concept krijgen klanten nog steeds de deskundigheid en service die men van BCC gewend is met toegang tot het volledige assortiment op een compacte locatie. De inzet van een digitale tool om ons witgoed assortiment digitaal in de winkel aan te bieden, is een belangrijke stap in het mogelijk maken van een compactere winkel als deze shop-in-shop. Hiermee is lokale aanwezigheid van BCC in potentie mogelijk op een grote hoeveelheid locaties door heel Nederland. Door ons assortiment aan te bieden bij Blokker bouwen we voort op de sterke positie van BCC -  zowel online als offline. BCC is eind 2020 overgenomen door Mirage Retail Group. Toen is al aangegeven dat er veel synergiekansen waren. Dit is een mooi voorbeeld van hoe BCC binnen MRG commerciële kansen kan versterken.”

Jeanine Holscher, CEO van Blokker: “Wij zijn enorm blij met deze samenwerking waarmee wij laten zien dat wij binnen MRG en dus ook Blokker alle kansen benutten om nog relevanter en vernieuwender te zijn voor onze klanten. Doordat het assortiment van BCC complementair is aan onze producten, bieden wij klanten van zowel Blokker als BCC, zowel online als offline, een veelzijdige en innovatieve winkelervaring die hopelijk hun verwachtingen overtreft. Zo kan een klant in de winkel bijvoorbeeld bij BCC een oven of inductiekookplaat aanschaffen en meteen bij Blokker op zoek gaan naar een ovenschaal, of pannenset; iets wat vrijwel nergens anders mogelijk is. En door het online aanbieden van het BCC assortiment op de website van Blokker wordt er een heel ander segment toegevoegd dat perfect aansluit op de al beschikbare huishoudelijke artikelen. Op deze manier creëren we voor onze klanten de optimale winkelervaring.”

www.blokker.nl
www.bcc.nl
www.mirageretailgroup.nl







Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.