Marketing Report
Artica en de Mediaboerderij met campagne Bite Away

Artica en de Mediaboerderij met campagne Bite Away

Artica creëert samen met de Mediaboerderij awareness en uitbreiding van Bite Away. Bite Away is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten. In Duitsland en andere Europese landen is dit slimme apparaatje al een groot succes.
 
Awareness en zichtbaarheid in de Nederlandse markt: dat zijn de belangrijkste doelen die Artica voor het eerste campagnejaar meekreeg.  Artica concluderde dat de introductiecampagne vraagt om opvallende beelden en een pakkende boodschap. Het idee ontstond om extreme opluchting op een bijna orgastische manier weer te geven, in combinatie met de allesomvattende pay-off scheelt een bult.
 
In een relatief korte periode ontwikkelde Artica de campagne van A tot Z. Wens van de klant is om voor het hoogseizoen live te gaan.
 
Gezien de vrij grote doelgroep van Nederlandse vrouwen tussen de 30 en 65 jaar vond Artica een multichannel-aanpak essentieel. Het bureau bepaalde de gewenste touchpoints en frequentie en in samenwerking met de Mediaboerderij werd een billboardcampagne op verschillende landelijke televisiezenders opgezet. Daarnaast bepaalde Artica dat een online focus essentieel is. En dus moeten een actieve campagne via social media en Google Ads zorgen voor enerzijds awareness en anderzijds sales.
 
De landingspagina van Bite Away wordt goed bezocht, het aantal volgers en weergaven op Facebook en Instagram groeien en de doelgroep wordt bereikt via Google Ads. Ook offline is de zichtbaarheid hoog door de billboardcampagne op landelijke televisie. In combinatie met publiciteit via digitale billboards langs snelwegen wordt het merk gecommuniceerd aan Nederland.

www.biteaway.nl
www.mediaboerderij.nl
www.artica.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief