Marketing Report
And Now This ontwikkelt rebranding campagne The New Crew

And Now This ontwikkelt rebranding campagne The New Crew

Studelta, dat zich meer dan 16 jaar richt op de jongste generatie werkzoekenden die maatschappelijk relevante jobs zoeken, heet voortaan The New Crew. Brand building agency And Now This is verantwoordelijk voor de rebranding.

Eva Geesing, CEO van The New Crew: “Het was simpelweg tijd voor iets anders. Het oude merk vertelde vooral hoe onze wereld er 16 jaar geleden uitzag. Intussen is de organisatie veranderd en hebben we te maken met een andere generatie die die arbeidsmarkt op komt: generatie Z. Ons merk was meer gericht op millennials en sloot nog onvoldoende aan op deze verandering binnen de doelgroep.”

Michelle de Schepper, marketingmanager The New Crew: “Daarnaast riep onze naam verkeerde associaties op. Doordat we Studelta heetten, werd aangenomen dat onze talenten studenten zijn, terwijl het om pas afgestudeerde starters gaat. We moesten altijd verduidelijken wat we doen. The New Crew spreekt de taal van Gen Z. Voorheen probeerden we met ons merk zowel opdrachtgevers als talenten aan te spreken, nu maken we heel bewust de keuze voor talenten die echt een verschil willen maken in wereld. Dat maakt hen, opdrachtgevers én ons toekomstbestendig.

Rebranding

Brand building agency And Now This is verantwoordelijk voor de ommezwaai van de arbeidsbemiddelaar. Toen de twee partijen bij elkaar aan tafel gingen zitten, werd al snel duidelijk dat een andere merkmissie niet voldoende zou zijn, maar dat een compleet ander merk ontwikkeld moest worden: van strategie en brand concept tot een andere naam, visual identity en merkcommunicatie.

Jeroen de Korte, medeoprichter van And Now This: “Wij vonden het heel stoer dat ze voor deze rigoureuze stap kozen. The New Crew is een prachtig – maar tot nu toe onopvallend – bedrijf. In plaats van talenten bij de deur af te leveren worden ze zorgvuldig begeleid in die eerste belangrijke fase van hun carrière, met trainingen en coaches. Vandaar ook de naam: The New Crew is een team, een familie. Je staat er niet alleen voor, maar wordt begeleid zodat je op de juiste plek terecht komt en kunt floreren. Ook voor een werkgever is dit prettig, mensen blijven op die manier vaak veel langer. The New Crew heeft een onwrikbaar geloof in de kracht van jonge mensen. Ze zijn de brenger van vernieuwing binnen organisaties. Zonder vernieuwing geen vooruitgang. Dat is de brand purpose waarop we het merk samen gebouwd hebben.”

Mobile first

Paul Bakker, tevens medeoprichter van And Now This: “De hele visuele taal straalt dit ook uit. The New Crew brengt ander elan in organisaties. Daarom is onze identity en beeldtaal kleurrijk. Alles popt, knalt en valt op. Ook de oproep “Ungrey” hoort hierbij. Word kleurrijker; geef een organisatie kleur.

Andere updates die zijn doorgevoerd is dat The New Crew mobile-first communiceert en als eerste in Nederland video-vacatures maakt en die via TikTok, Instagram en vacaturesites verspreidt. Gen Z is altijd mobiel en kijkt video’s, veel video’s. Ook geven coaches via video'’s trainingen over werk. Zoals hoe je bijvoorbeeld om kunt gaan met stress. Want Gen Z gelooft weliswaar in zelfmaakbaarheid, maar daar komt soms ook angst bij kijken – stel dat je verkeerde keuze maakt. Door het groepsgevoel te versterken willen we de Gen Z’ers vertellen: je staat er niet alleen voor. Sterker nog; niemand kan in zijn eentje verandering teweegbrengen of de wereld verbeteren. Alle merkuitingen gaan hierover: Verschil maken doe je niet in je eentje. En daar dragen wij dan op onze manier weer graag aan bij.”

www.andnowthis.agency
www.thenewcrew.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief