Marketing Report
Amsterdamse IMA zet voet aan de grond in New York

Amsterdamse IMA zet voet aan de grond in New York

Foto (v.l.n.r.) : Maddie Raedts, Emilie Tabor, Misty Gant | Fotograaf: Milou van Hoof

Na een periode van internationale groei zet het Amsterdamse influencermarketingbureau IMA voet aan de grond in de Verenigde Staten met de opening van een regionaal kantoor in New York. Het bureau helpt merken om door middel van influencermarketing hun doelgroepen te bereiken en activeren en zet hiervoor een wereldwijd netwerk in van meer dan 35.000 influencers. IMA is 's werelds eerste fullservice influencermarketingbureau.

IMA werd opgericht in 2010 door de toen 24-jarige Emilie Tabor en Maddie Raedts, die vorig jaar werden opgenomen in de prestigieuze Forbes in the Media 30 under 30 lijst. Sinds de oprichting zag IMA zijn omzet jaar op jaar verdubbelen en het bureau rekent onder andere Tommy Hilfiger, Under Armour en Pernod Ricard tot zijn klanten. Werk van IMA viel internationaal in de prijzen bij onder andere de Lovie Awards en M&M Global Awards.

IMA zet zijn expertise en influencernetwerk in om creatieve influencermarketingcampagnes te ontwikkelen van strategie tot uitvoering. Met een team van 85 digital experts, met twintig verschillende nationaliteiten deed IMA dit al vanuit Amsterdam, en sinds vandaag ook vanuit New York. Klanten in de VS zijn onder andere Saks Fifth Avenue, Moncler en Timex. 

Maddie Raedts, medeoprichter en CCO van IMA: "Influencermarketing in de VS heeft de laatste jaren een hoge vlucht genomen, waarbij merken en bedrijven steeds grotere budgetten vrijmaken voor influencermarketing en influencers een steeds prominentere plek  geven in hun marketingmix. Ons doel is om deze bedrijven te helpen om meer doelgroepen te bereiken met betere resultaten dan ooit tevoren.

Het kantoor in de VS zal worden geleid door Senior Vice President Misty Gant. Met meer dan elf jaar ervaring op het gebied van marketing en pr was Gant verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van grootschalige digitale-, marketing- en pr-campagnes voor toonaangevende merken als Scotch & Soda, Ted Baker en UGG. De afgelopen drie jaar stond Gant aan het roer van twee succesvolle influencermarketingbureaus. Ze neemt een schat aan kennis met zich mee vanuit zowel klant- als bureauzijde.

Gant: "Dit is een enorme mijlpaal voor IMA. De industrie is aan het professionaliseren en wij kunnen met data aantonen dat influencers een enorme impact kunnen hebben op merkbekendheid. Wij zijn ervan overtuigd dat dit pas het topje van de ijsberg is. Dit is voor een deel te danken aan ons platform, waarmee we de juiste influencers kunnen selecteren en campagnes meetbaar kunnen maken, wat weer zorgt voor meer transparantie. Onze fullservicebelofte is uniek en staat garant voor de beste resultaten. We zijn erg enthousiast over wat de toekomst ons gaat brengen.”

www.imagency.com

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief