Marketing Report
Amerikanen en Chinezen investeren in groei Dashmote

Amerikanen en Chinezen investeren in groei Dashmote

Technologiebedrijf Dashmote heeft 2,5 miljoen euro opgehaald bij zowel Amerikaanse als Chinese investeerders. Het groeikapitaal stelt de Amsterdamse scale-up in staat om hun oplossingen voor data- en beeldanalyse voor bedrijven naar een hoger plan te tillen. Aan deze investeringsronde deden investeerders mee van SP Investment Associates, Three Curve Capital en Gaomei Yunjing Investments.

Dashmote een rol spelen in de wereld van kunstmatige intelligentie en data. Dashmote maakt het mogelijk om afbeeldingen te analyseren en daar waardevolle informatie uit te halen. Met Software as a Service-oplossing helpt Dashmote bedrijven als Heineken, Coca Cola, Unilever en L'Oreal om hun doelgroep en de markt te begrijpen.

Grote bedrijven uit sectoren als consumentenelektronica, food & beverages, mode en cosmetica gebruiken Dashmote om hun marketingcampagnes aan te scherpen en hun verkoopkansen te vergroten. Data-analyses worden gebruikt om trends in de markt te ontdekken, een effectieve segmentatie van het aanbod te bewerkstelligen en sentiment van het publiek te meten.

Dennis Tan, CEO en medeoprichter van Dashmote: "We zijn verheugd met deze internationale groep van investeerders. Ze passen goed bij de ambitie om onze positie te verstevigen in bestaande markten en tegelijkertijd verder uit te breiden naar nieuwe markten. Met SPIA en Three Curve Capital ontvangen we niet alleen de financiële middelen om ons bedrijf te laten groeien, maar profiteren we ook van hun ervaring als investeerders en hun uitgebreide netwerk. We vinden het ook heel belangrijk dat Gaomei bij deze ronde is ingestapt, gezien onze huidige footprint en onze plannen in de Chinese markt."

Voor Gaomei, een Chinese VC, markeert deze eerste investering de eerste buiten de eigen landsgrenzen. Ning Gu, oprichter en algemeen partner bij Gaomei: "Dennis Tan en Stefan Tan bewezen al voordat wij erbij betrokken waren dat ze een duidelijke visie hebben over hoe ze de Aziatische markt gaan veroveren. Ze zijn al erg succesvol met hun eigen strategie die lokale cultuur met een internationale ambitie combineert."

Dashmote is een winstgevend bedrijf en gaat de investering gebruiken om op te kunnen schalen. Het bedrijf verdubbelt het aantal medewerkers van de huidige 45 naar 90. De kantoren in New York en Shanghai worden verder uitgebreid en in de nabije toekomst staan ook nieuwe vestigingen gepland in de VS en Azië.

Het bedrijf zal de investering daarnaast gebruiken om zijn productportfolio uit te breiden. De AI-technologie van Dashmote richt zich nu nog voornamelijk op de analyse van afbeeldingen om informatie te verkrijgen over trends, merken en locaties. In de nabije toekomst wil het bedrijf diezelfde informatie ook vergaren uit online video's - een andere onuitputtelijke bron van inzichten voor bedrijven. Gecombineerd met een nieuwe manier van het weergeven van de verzamelde informatie, geeft Dashmote bedrijven meer mogelijkheden om data te begrijpen en in te zetten voor marketing, strategie en sales.

www.dashmote.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief