Marketing Report
Born05 ontwikkelt donatiecampagne Stop Dementie

Born05 ontwikkelt donatiecampagne Stop Dementie

In de Stop Dementie-campagne van Alzheimer Nederland staat dit jaar het verhaal van drie generaties centraal. Opa Frans met de ziekte van Alzheimer, zijn dochter Sharon en kleindochter Djez-Lin. Met de commercials wil de organisatie donateurs werven, zodat er meer geld beschikbaar komt voor wetenschappelijk onderzoek. De campagne is te zien op diverse televisie- en online kanalen en is door Born05 ontwikkeld.

Iedereen heeft een kans van één op vijf om dementie te krijgen. Het aantal mensen met dementie verdubbelt in de aankomende twintig jaar naar een half miljoen mensen, terwijl in de tussentijd de beroepsbevolking halveert. Er is vrijwel nog geen behandeling mogelijk en de ziekte is nog niet te genezen. Alzheimer Nederland roept in de campagne mensen op om donateur te worden. Door meer geld te investeren in wetenschappelijk onderzoek, vergroot de kans op preventie en genezing

Patricia Kerckhoff, hoofd marketing en corporate communicatie Alzheimer Nederland: "De investeringen in dementieonderzoek lopen helaas nog steeds achter op andere ziektes en dat terwijl het momenteel volgens het CBS de snelst groeiende doodsoorzaak is."



Credits:
Klant: Alzheimer Nederland | Verantwoordelijken bij klant: Patricia Kerckhoff, Henriëtte Brons, Lineke Awater, Natalie Delzenne, Anne-Marie Blomesath | Bureau: Born05 | Strategie & Creatie: Dennis van Vugt, Harm Balvers | Account: Laura Meerstadt | Regie: Aaron van Valen | Productie: Ushani Karunadasa (de Haaien), Eveline Bloemendal (de Haaien), Romke Janssen (Born05)  | Muziek: Erik-Jan Grob | Mediabureau: Mindshare

Zie ook:
Born 05 ontwikkelt merkcampagne voor Alzheimer Nederland


www.alzheimer-nederland.nl
www.born05.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief