Marketing Report
Alfred en Zigt presenteren Powerpeers aan het grote publiek

Alfred en Zigt presenteren Powerpeers aan het grote publiek

Met de boodschap Power to the People presenteert PowerPeers zich aan het grote publiek. Met een nieuwe campagne wil dit jonge bedrijf en merk zich laten gelden als uitdager en vernieuwer binnen de energiemarkt. De campagne, ontwikkeld door Alfred International en gepland door mediabureau Zigt, bestaat uit een reclamespot, radio, een serie online video's, social content en display bannering.

Powerpeers

Powerpeers is een deelplatform voor opwekkers en afnemers van duurzame energie uit Nederlandse energiebronnen. In eerste instantie richt Powerpeers zich op energiebronnen die al veel Nederlanders op hun dak hebben liggen: zonnepanelen. Meer dan 500.000 huishoudens hebben zonnepanelen en daar wordt dagelijks duurzame energie mee opgewekt. Niet alle energie die via die panelen wordt opgewekt, wordt door de eigenaar verbruikt. Via Powerpeers kunnen ook andere consumenten gebruik maken van deze overtollige energie.

Raymond van Eck, Managing Director Powerpeers: "Powerpeers is opgericht vanuit de overtuiging dat wij geloven dat we in de nabije toekomst de traditionele energieleveranciers niet meer nodig hebben, omdat we gezamenlijk prima in staat zijn in onze eigen energie te voorzien. Daarom brengt Powerpeers vraag en aanbod wat betreft schone energie samen. Waar er bij de eigenaren van zonnepanelen regelmatig overcapaciteit is, stellen wij hun sociale kring in staat om ook te profiteren van deze energie."

Power to the People

Om als platform te groeien lanceert Powerpeers vandaag een massamediale campagne die door Alfred is bedacht en geproduceerd is door In Case of Fire.
Raymond van Eck: "Wat Powerpeers doet en hoe het werkt is best ingewikkeld. Daarom zijn we samen met Alfred op zoek gegaan naar een onthoudbare campagne die het unieke van Powerpeers voor iedereen begrijpelijk maakt. En met de energieke campagne Power to the People zijn we ervan overtuigd dat dit gaat lukken."

Campagne

De campagne draait om hoofdpersoon Rik die letterlijk en figuurlijk te veel energie heeft. Eddy Salfischberger, managing partner bij Alfred International: "Met Rik introduceren we een karakter waarmee we cross-mediaal het verhaal van Powerpeers gaan uitdragen. Alles draait om het direct delen van energie met anderen. Rik is een sociaal persoon die zijn te veel opgewekte energie graag deelt met zijn familie, vrienden en nu ook met zijn buurman." De campagne start op TV waar het algemene verhaal van Powerpeers door Rik en zijn buurman wordt verteld. Online zal de campagne middels een uitgekiende targetstrategie worden voortgezet en uitgebreid. Eddy Salfischberger: "Via TV bereiken we de massa. Online gaan we de campagne uitrollen in verschillende fases en lagen. Basis van deze strategie zijn vijf doelgroepen die vanuit hun eigen behoefte worden getriggerd om ook hun energie te delen of af te nemen via Powerpeers. Zo krijgt iemand die duurzaamheid heel belangrijk vindt een andere boodschap dan wie voornamelijk door geld wordt gemotiveerd."

Bureaus

Reclamebureau Alfred International ontwikkelde de nieuwe merkcampagne. Eddy Salfischberger: "Powerpeers is een jong bedrijf en merk met enorme ambities. En vooral gebouwd op een innovatief idee en visie. Dat, in combinatie met de communicatieve uitdaging die ons op het lijf is geschreven, sprak ons enorm aan en gaf ons de energie om in een korte tijd deze campagne te ontwikkelen en te produceren."

De campagne is ook de start van de samenwerking van Powerpeers met mediabureau Zigt. Alfred en Zigt zijn samen met online bureaus Bikkelhart, Poort80 en Searchresult verantwoordelijk voor de gehele campagne en nieuwe website.

www.powerpeers.nl
www.zigt.nl
www.alfred.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief