Marketing Report
Alexander van Dam penningmeester PIM

Alexander van Dam penningmeester PIM

Alexander van Dam start als penningmeester en bestuurslid van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Met de aanstelling van deze finance professional wil PIM het financiële vak en het marketingvak dichter bij elkaar brengen met als doel om samen meer impact te hebben. Alexander van Dam is Finance Director bij AGU B.V.

Yvonne Nassar, voorzitter van PIM: "Marketing en finance zijn allang geen gescheiden werelden meer. Beide willen het succes van hun bedrijf vergroten en daarvoor is samenwerking hard nodig. Er zijn veel thema's waarin marketing raakt aan finance, zoals het creëren en meten van waardecreatie, het kwantificeren van marketingresultaten en ontwikkelingen op het gebied van customer-lifetime-value. Ik ben ervan overtuigd dat Alexander vanuit zijn expertise een goede bijdrage gaat leveren aan het gesprek over deze thema’s."

Alexander van Dam: "De kruisbestuiving tussen marketing en finance zorgt voor een gezamenlijke taal en meer langetermijndenken. Dit is van grote toegevoegde waarde voor organisaties. Dat PIM hier extra aandacht aan wil besteden, spreekt mij zeer aan. Het zal zeker bijdragen aan de missie van het platform om het marketingvak verder te ontwikkelen."

Het voltallige bestuur van Platform Innovatie in Marketing bestaat nu uit:

  • Yvonne Nassar, head of customer strategy & marketing bij RAI Amsterdam (voorzitter);
  • Alexander van Dam, finance director bij AGU (penningmeester);
  • Aljan de Boer, head of inspiration bij Trendsactive;
  • Mariëlle van der Zouwen, managing director bij Eventive Eventmarketing en managing partner bij LVT Group;
  • Olaf Ouwerkerk, interim manager marketing & customer experience;
  • Rink Teertstra, business analist bij Coolblue;
  • Stefan Harzevoort, strateeg bij Valtech.

www.pimonline.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief