Headlines.
Nieuws.
BUX Zero komt met Zero Obstakels
17-01-2022 | 13:08:03
Fitzroy ontwikkelde de campagne voor beleggingsapp BUX Zero, die deze week van start gaat. De campagne wil enerzijds overbrengen dat de app de mobiele broker alles biedt wat hij nodig heeft om te gaan beleggen. En anderzijds de aankondiging dat je nu ook met BUX in crypto’s kunt beleggen


De succesfactoren van winnende campagnes
17-01-2022 | 11:04:44
SAN heeft in samenwerking met MetrixLab een ruime selectie ingezonden SAN-campagnes onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie


Fitzroy ontwikkelt corporate campagne voor EIFFEL
13-01-2022 | 16:01:00
Na een pitch heeft consultancy en interim bureau EIFFEL gekozen voor Fitzroy. Het bureau heeft de positionering en identiteit aangescherpt, en een corporate branding campagne is inmiddels gestart


Dept investeert in data science en engineering met overname van Amerikaanse Raybeam 
12-01-2022 | 14:41:18
Data science en software engineering agency Raybeam is overgenomen door Dept. Raybeam ontwikkelt op maat gemaakte datacentrische applicaties en software om merken als Google, eBay, Videoamp en Meta te helpen navigeren bij hun big data-uitdagingen, omzet te verhogen en kosten te optimaliseren


Scoupy selecteert Just Another Media Company als campagnebureau
12-01-2022 | 14:19:00
De grootste cashback-app van Nederland Scoupy heeft Just Another Media Company geselecteerd als campagnebureau. De eerste Pak Scoupy Erbij-campagnevideo vormt de aftrap van een grotere campagne


HERC maakt campagne voor YoungCapital: Whatever Works, Work
11-01-2022 | 11:26:00
HERC en recruitment- en jongerenspecialist YoungCapital hebben de campagne Whatever Works gelanceerd. In de campagne staat opnieuw het mantra Work centraal en wordt meer dan alleen uitzendwerk gestimuleerd. Het is de vierde keer dat het bureau en het jongerenmerk de handen ineenslaan


N=5 breidt uit
11-01-2022 | 10:05:00
N=5 heeft afgelopen tijd  veel nieuwe accounts  mogen verwelkomen, onder meer van Melkunie, Picnic, Shoeby, Stedin en de KVK. Het bureau heeft daarom in verschillende disciplines mensen aangetrokken om het team te versterken


BetCity kiest voor Blauw Gras
11-01-2022 | 09:09:42
Blauw Gras gaat aan de slag voor BetCity. Het bureau wordt verantwoordelijk voor strategie en creatie, ondersteund door een aantal andere Ace-agencies, waaronder Glasnost


Blauw Gras ontwikkelt jongerencampagne voor Samsung
07-01-2022 | 17:09:00
Blauw Gras heeft voor Samsung een jongerencampagne ontwikkeld onder de noemer Samen. De campagne toont aan dat als je creativiteit deelt, je het naar een nog hoger niveau tilt


Ace-labels Born05, Glasnost en IM Lounge aan de slag voor Easee
06-01-2022 | 10:20:00
Ace agencies Born05, Glasnost en IM Lounge gaan per direct aan de slag voor het Noorse merk Easee, producent van compacte en krachtige laadrobots voor elektrische voertuigen


Melkunie kiest voor N=5
06-01-2022 | 10:00:16
Melkunie heeft na een pitchprocedure gekozen voor N=5 als bureau voor haar hele merkportfolio. Komende tijd zullen zij samen werken aan een stevig brand platform dat het moedermerk en de submerken met elkaar verbindt en waarvandaan nieuwe concepten gelanceerd worden


TBWA\Neboko ontwikkelt campagne T-Mobile Unlimiteds
04-01-2022 | 16:05:00
T-Mobile heeft eind december een Unlimiteds-campagne gelanceerd, die samen met TBWA\NEBOKO is ontwikkeld. Met de campagne wil T-Mobile mensen inspireren om vooruit te kijken


Open Now maakt campagne Misbruik Prostituees door Klanten voor Ministerie van Justitie & Veiligheid
31-12-2021 | 12:52:00
Vanaf 1 januari 2022 zijn klanten van prostituees strafbaar wanneer zij een seksuele dienst afnemen bij sekswerkers van wie zij weten of vermoeden dat er sprake is van dwang, uitbuiting of mensenhandel


Iglo wil consumenten meer groente laten eten
31-12-2021 | 12:32:00
Veel mensen eten te weinig groente. Momenteel eten Europeanen gemiddeld zo'n 150 gram groente per dag. In Nederland ligt dat zelfs nog iets lager: 135 gram groente per dag


[Marketing Report Radio] Mariëlle Krouwel en Angela Hordijk over creatie in 2022
23-12-2021 | 12:17:51
In de speciale Eindejaarsuitzending van Marketing Report op New Business Radio spraken we vier topmarketeers over de toekomst van de branche. Mariëlle Krouwel van NN Group en Angela Hordijk van Logitech bespreken de (feestelijke) verwachtingen voor 2022


[Marketing Report Radio] Mariëlle Slenders en Bob Postma over marketing in 2022
23-12-2021 | 11:43:00
In de speciale Eindejaarsuitzending van Marketing Report op New Business Radio spraken we vier topmarketeers over de toekomst van de branche. Mariëlle Slenders van A.S. Watson en Bob Postma van Coca-Cola blikken terug en vooruit


Sanne Tolsma Managing Director van XXS
20-12-2021 | 15:28:28
Sanne Tolsma geeft als Managing Director vanaf 1 januari 2022 samen met oprichter Piet Hein Smit leiding aan XXS, onderdeel van het Candid-platform


[Onderzoek] DDA: 2021 kenmerkt zich door veerkracht digitale bureaus
20-12-2021 | 10:19:19
Digitale bureaus verwachten 2021 af te sluiten met een omzetgroei van 9,9 procent. De branche laat herstel zien na een enorme dip in de groei (maar 0,6 procent) in 2020. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek dat branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) doet onder haar leden


KesselsKramer lanceert kesselskramer.digital en HolyPony.io
19-12-2021 | 00:15:00
KesselsKramer heeft twee digitale bureaus gelanceerd: kesselskramer.digital en HolyPony.io. KesselsKramer laat de keuze over aan klanten in welk van beide bureaus ze geïnteresseerd zijn, om er zo gaandeweg achter te komen welke van de twee op termijn gaat overleven en zal gaan floreren


And Now This ontwikkelt rebranding campagne The New Crew
17-12-2021 | 16:28:00
Studelta, dat zich meer dan 16 jaar richt op de jongste generatie werkzoekenden die maatschappelijk relevante jobs zoeken, heet voortaan The New Crew. Brand building agency And Now This is verantwoordelijk voor de rebranding


Start BeZenwithZenjob-campagne; IJsbad-workshop door Laura en Isabelle Hof
17-12-2021 | 15:29:00
De digitale uitzenddienst Zenjob is  een campagne gestart onder de naam  BeZenwithZenjob, waarbij studenten kans maken op een IJsbad-workshop door Laura en Isabelle Hof


Dept breidt uit met digital marketing agency Feed
16-12-2021 | 10:47:00
Met de komst van Feed breidt Dept zijn wereldwijde aanwezigheid uit naar Canada en Australië. Feed is gespecialiseerd in het leveren van hyper-gepersonaliseerde content op schaal voor vooruitstrevende internationale merken zoals eBay en Ancestry.com


Campagne Sunweb: ruimte om zelf na te denken
15-12-2021 | 10:11:26
Sunweb geeft de aankomende campagne een andere invalshoek: ruimte om zelf na te denken. De reisorganisatie breekt in de campagne radicaal met de in de branche gebruikelijke nepbeelden van prachtige stranden en gelukkige gezinnetjes in de infinity pool


Make-A-Wish Nederland en RUMAG en Just Another Network werken samen
14-12-2021 | 18:38:00
RUMAG, onderdeel van jongeren mediahuis Just Another Network, gaat Make-A-Wish Nederland steunen door via de mediakanalen van hun netwerk jongeren te bereiken


Puma presenteert gouden editie raceschoen Max Verstappen
14-12-2021 | 18:09:00
Puma heeft een gouden editie gepresenteerd van de raceschoen van Max Verstappen. Daarmee wil het schoenenmerk de Formule 1 wereldtitel van de coureur vieren


Albelli en Wayne Parker Kent brengen herinneringen tot leven in internationale kerstcommercial
14-12-2021 | 11:55:36
Wayne Parker Kent heeft de internationale kerstcommercial van Albelli ontwikkeld en geproduceerd. Daarin wil fotoprintaanbieder Albelli bewijzen dat persoonlijke cadeaus de mooiste cadeaus zijn


Lukkien produceert OOH-campagne Bol.com voor Dept
14-12-2021 | 09:27:00
In aanloop naar kerst komt Bol.com met een OOH-campagne waarin létterlijk – steeds meer wordt uitgepakt. Naar een idee van Dept produceerde Lukkien een reeks korte afzonderlijke scènes die samen een heuse kerstexperience vormen


Dept breidt uit naar Azië-Pacific met partner Vishnu Mohan
14-12-2021 | 09:07:30
Dept is officieel van start gegaan in Azië-Pacific, onder leiding van voormalig CEO van Havas Group, Vishnu Mohan 


Lukkien maakt stijlvolle DAF-productie
13-12-2021 | 14:16:23
Make the new DAF, your DAF. Dat is de slogan van de DAF-productie, geproduceerd door Lukkien, in opdracht van FCB Amsterdam. Doel van de B2B-spot is de lancering van nieuwe originele DAF Accessoires voor de New DAF XF, XG en XG+


Nicolette Vink Managing Director The Oval Office Nederland
13-12-2021 | 10:11:03
Nicolette Vink is overgestapt van IDT+ naar The Oval Office, dat in de zomer aankondigde volledig samen te gaan met Bureau voor Reuring. Ze neemt als Managing Director de dagelijkse leiding over het experience-driven communicatiebureau in Nederland op zich