Adidas lanceert Parley-lijn

Adidas lanceert Parley-lijn

11-06-2019 07:24:00 | Door: Katja Brokke | hits: 619 | Tags:

Adidas kondigt de volgende fase aan in de strijd tegen plastic verontreiniging van de oceanen met extra aandacht voor het Parley Ocean-schoolprogramma.

Het afgelopen jaar is adidas met Run for The Oceans een wereldwijd initiatief gestart om plastic uit de oceanen te krijgen. In 2018 werd met dit initiatief, waar miljoenen lopers aan meededen, 1 miljoen US dollar opgehaald. In 2019 had adidas het doel om 1,5 miljoen US dollar in te zamelen om zo te kunnen blijven investeren in de educatie over de plasticvervuiling van de oceaan voor de toekomstige generaties.

Om het oceaanplastic een nieuw doel te geven, lanceert adidas tevens een Parley-collectie. De collectie bestaat uit een variatie aan sportproducten die gemaakt zijn van upcycled plastic afval. Ter promotie van de collectie staan in Nederland diverse dames van het Nederlandse hockeyteam centraal, waaronder wereldspeelster van het jaar Eva de Goede. 

Parley 2019

Met de introductie van het Parley-assortiment van 2019 zal het bedrijf 11 miljoen paar schoenen produceren met behulp van gerecycled oceaanplastic. De campagne dit jaar zal ook meer lopers verenigen voor Run For The Oceans. Voor elke afgelegde kilometer tussen 8 en 16 juni 2019, zal adidas 1 US dollar bijdragen aan de Parley Ocean School-programma's, waarbij elke dollar wordt geïnvesteerd aan de volgende fase van deze samenwerking; de ontwikkeling en lancering van het Parley-platform voor jeugd-activisten.



Platform van Parley

Met het doel om meer jongeren aan te trekken dan ooit tevoren en een lange termijn gedragsverandering te bewerkstelligen, zal het platform een digitale omgeving hosten dat scholieren voorziet van de vaardigheden, hulpmiddelen en kennis die nodig zijn om de oceanen te beschermen. Het zal ook fungeren als een digitale omgeving waar jongeren samen kunnen komen, ideeën kunnen uitwisselen en toegang kunnen krijgen tot evenementen, mentoren en hulpmiddelen. Jongeren konden zich inschrijven voor het jeugd-activistenplatform van Parley op World Ocean Day (8 juni), met als doel het Parley Ocean School-programma op wereldniveau te brengen.

Het assortiment

Het assortiment is gemaakt van upcycled plastic afval en levert eco-innovatie en stijl zonder concessies te doen in de kwaliteit. Voor het productieproces is Parley Pro-Dye gebruikt - dit heeft als toegevoegde waarde dat het zorgt voor een uniek dip-dyemateriaalpatroon in elk stuk. De Alphabounce + Parley is ontworpen met de focus op maximale ondersteuning en comfort. Het adidas Primeknit-bovenwerk omsluit de voet voor doelgerichte ondersteuning die beweging verbetert. De stijlvolle en duurzame kleding bestaat uit de heren Parley 4KRFT Shorts en de dames Parley Believe This Tight, beide gemaakt van ten minste 75 procent upcycled plastic afval.

www.adidas.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.