Marketing Report
3sixtyfive ontwikkelt campagne Er is meer dan vlees voor Voedingscentrum

3sixtyfive ontwikkelt campagne Er is meer dan vlees voor Voedingscentrum

Met ‘Er is meer dan vlees’ wil het Voedingscentrum mannen aansporen om vlees wat vaker te vervangen en meer te eten volgens de Schijf van Vijf. Vooral mannen kunnen minder vlees eten en influencer marketing agency 3sixtyfive helpt het Voedingscentrum om deze groep te bereiken.

Een aantal designers is gevraagd om hun visie op minder vlees eten in beeld te brengen. T-shirts met teksten als Get Egg Cited en Never Bean So Happy vormen de eicatchers van deze campagne. De komende maand zijn de campagnebeelden van de shirts te zien op NS-stations en sociale media. Nederlanders worden opgeroepen om tips te delen via erismeerdanvlees.nl en maken zo kans op één van de 100 T-shirts die het Voedingscentrum weggeeft. Tevens zijn de limited edition shirts te koop via de webshop.

Influencers als mannelijk rolmodel

3sixtyfive brengt influencers in beeld die zich bewust bezig houden met wat ze eten. Onder andere rapper Dio, kickbokser Lui Tavares, cabaretier René van Meurs en Ron Simpson van The Avocado Show delen via hun sociale kanalen hun verhalen over dit thema. Zij stimuleren mensen om meer volgens de Schijf van Vijf te eten, wat neerkomt op niet meer dan 500 gram vlees per week. Dit is beter voor je gezondheid en het milieu. 

3sixtyfive ontwikkelde de volledige campagne en werkte hiervoor samen met andere bureaus binnen Endeavour Group zoals SuperLab en Brewwwers.

 
 
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief